Na pozorišnom festivalu Teatar u jednom dejstvu, koji ove godine pokreće temu „ženskog principa“, odigrana je sinoć predstava Beogradskog dramskog pozorišta „Trpele“ Milene Depolo i Bobana Skerlića u režiji Bobana Skerlića, a festival će večeras zatvoriti „Gospođa Olga“ Milutina Bojića u režiji Gorčina Stojanovića Narodnog pozorišta Sombor.


Treće večeri publika u Mladenovcu sa velikim uživanjem i koncentracijom gledala je predstavu Narodnog pozorišta iz Beograda – „Kod večite slavine“ Momčila Nastasijevića u režiji Milana Neškovića. Tekst nije izveden za piščeva života, ni u istoriji prestoničkih pozorišta nije izvođen, a mladi reditelj je izrazio zahvalnost svima koji ovaj tekst nisu postavili i tako mu omogućili da se uhvati ukoštac zajedno sa glumcima i ostalim autorima, sa jednim od najinteresantnijih dela međuratne dramaturgije, ali i srpske dramaturgije uopšte.

Pesnik Nastasijević pružio je priliku ansamblu i reditelju Neškoviću da na scenu iznesu svežinu ove „poetske bajke“, izrazit scenski jezik i neke od najvećih tema ljudskog postojanja: praroditeljski greh, ispaštanje, iskupljenje, ljubav kao udaljavanje od objekta ljubavi u korist više vrednosti emocije, mogućnosti okajanja greha samo kroz smrt…

Dramsko delo je na sceni zadržalo svoju lirsku, emotivnu intonaciju, a glumci su sa velikom ubedljivošću izneli breme ideje o dobroti kao kobi. Teta Tina, u snažnoj i uzbudljivoj artikulaciji Hane Selimović, zatiče kafanu „Kod večite slavine“ kao mesto bluda i zle kobi. Ubrzo i sama postaje samo šraf u mehanizmu koji pokreće osvetnica Magdalena, u bravuroznoj izvedbi Vanje Ejdus. Boris Pingović, kao Podoljac, i Aleksandar Srećković, kao Sirčanin, ubedljivo su doneli na scenu ljude-marionete u rukama sudbine, a Nebojša Dugalić precizno je, svedenim sredstvima, izgradio lik Stojana/Ćope, čoveka koji svim silama pokušava da u leglo razvrata unese red i dobrotu. Nenad Stojmenović, kao Roman, doneo je vilenjačko biće ni na nebu ni na zemlji, a Branko Vidaković izgradio je jasno lik Muktaša, pijanice i zgubidana.

Ostatak ansambla precizno je pratio igru: Dimitrije Ilić (čika Jole), Ivana Šćepanović (Sirčanka), Dejana Miladinović (Podoljka), Nebojša Kundačina (Rapa), Minja Peković (Smilja) i Nada Macanković (Cvetana).

Tražeći inspiraciju i u narodnoj umetnosti, a metafizičko biće čovekovo u njegovoj svakodnevici, doneli su reditelj Nešković i ansambl Narodnog pozorišta teatar koji ne pravi ustupke publici, a sudeći po aplauzu i okruglom stolu u „Foajeu“ nakon odigrane predstave, publika je to znala da ceni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari