Sanitarna inspekcija u Beogradu zatekla je pet osoba bez zaštitnih maski u 50 vozila gradskog prevoza koje je pregledala tokom jučerašnjeg dana, rečeno je Danasu u Sekretarijatu za poslove odbrane i vanredne situacije.
Kako su objasnili, u vozilima je zatečen jedan vozač i četvoro putnika bez maski i protiv njih su podneti zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka.
Istovremeno, podneto je pet zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornih pravnih lica i odgovornih lica u pravnom licu (prevoznika) iz istog razloga.
Ovo je ukratko bilans jučerašnje rigoroznije kontrole poštovanja mera za sprečavanje širenja korona virusa, koju su prethodno tokom vikenda najavili predstavnici gradske vlasti.
Pored upozorenja građanima da će se češće proveravati da li putnici nose maske, predstavnici vlasti su objasnili i da su vozači GSP dužni da proveravaju da li građani ulaze u autobuse sa maskama na licu.
– Dali smo instrukcije našim vozačima da ukoliko primete nekog bez maske, upozore čoveka da napusti vozilo, s obzirom na to da vozači ne mogu da naplate kaznu. Ukoliko osoba odbije, vozač zaustavlja vozilo i obaveštava dispečerski centar, koji dalje obaveštava Komunalnu miliciju i Sanitarnu inspekciju. Ne smemo da dozvolimo da jedan neodgovorni pojedinac ugrozi živote stotine drugih, rekao je predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević za RTS.
Vozači su i ranije imali načelnu obavezu da kontrolišu koliko se epidemiološke mere poštuju u njihovim vozilima, međutim kako kaže Ivan Mihajlović, predsednik SOS sindikata GSP-a, to je neizvodljivo, pogotovu u periodu najvećih gužvi u gradu.
– Ne poštuju svi putnici pravilo da ulaze na prednja vrata. To se posebno vidi u vreme kad je špic. Istovremeno, ne može se očekivati od vozača da prate da li putnici nose maske, jer to nije posao vozača. Njegov posao je pre svega da bezbedno vozi i da se koncentriše na saobraćaj. Kako vozači uz sve to, pogotovu u periodu dana kada su najveće gužve, a u poslednje vreme u Beogradu retko kad nisu gužve, da prati da li putnici nose maske, napominje Mihajlović. On dodaje da je svojevremeno postojala zamisao da se zaposle kontrolori koji bi pratili kako se sprovode zaštitne mere ali da se od toga odustalo.
Sagovornik Danasa kaže da se trenutno stanje u odnosu na perioda pre epidemije razlikuje u toliko što vozači nose zaštitnu opremu, kao i u pogledu češćih čišćenja i dezinfekcije vozila.
Mihajlović ističe da gužve nisu ništa manje, a ograničenja broja putnika u vozilima se ne poštuju.
Na drugoj strani na pitanje Danasa da li se razmišlja o uvođenju novih vozila kako bi se smanjile gužve, a imajući u vidu najave epidemiologa da možemo očekivati porast obolelih od korone narednih sedmica, iz grada odgovaraju da će „Sekretarijat za javni prevoz nastaviti da prati popunjenost ponuđenih kapaciteta i ukoliko se ukaže potreba, isti će biti korigovani“.
– Od ponovnog uvođenja javnog linijskog prevoza, Sekretarijat za javni prevoz redovno prati popunjenost vozila na terenu i u skladu sa prikupljenim rezultatima, interveniše se i uključuju se dodatna vozila na linijama javnog linijskog prevoza putnika na kojima je utvrđeno da ponuđeni kapaciteti nisu zadovoljavajući, navodi se u pisanom odgovoru Sekretarijata za javni prevoz.
Dnevno se pregleda do 70 objekata
Sekretarijat za inspekcijske poslove, zajedno sa sanitarnom inspekcijom, i uz pomoć komunalne policije, od kraja juna u proseku dnevno pregleda 50 do 70 objekata radnim danima, a vikendom između 90 i 150. Prosečno se izrekne između pet i sedam mera, koje se najčešće donose zbog nepoštovanje „fizičkog distanciranja u objektima, zato što zaposleni i korisnici ne nose ličnu zaštitnu opremu, za prekoračenje radnog vremena i za buku iz ugostiteljskih objekata“, rekli su Danasu u gradskoj službi, dodajući da je najveći broj kontrolisanih objekata prilikom jedne akcije bio je 278.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.