Amerikanci kažu “There is no free lunch!”. Nešto što sam čuo pre 30 godina, ali tek sam sada počeo polako da razumem. Mnogo mi je kod ovog razumevanja pomogla konferencija Sempl, konferencija medijskih trendova, u koju sam „uskočio” pre pet godina. Prve dve godine tražio predavače koji bi došli u regiju (Balkan, Sloveniju) malo da vide kako i šta mi tu radimo, pa da ih i ne bi trebalo baš puno platiti.

Poslednje dve godine ustanovili smo, kako se “event business” u svetu i kod nas tako namnožio, da predavača – a pogotovo dobrih – baš nema puno. Jer su oni dobri vrlo zauzeti, imaju stvarno mnogo posla i problem im je napustiti ofis za dan, dva ili tri. Zato smo odlučili, da svi predavači na Semplu budi “naši”. To je, da možemo mi – kao organizatori – garantovati za njihove nastupe. A to znači, da nam ih je neko poverljiv preporučio, da ih je neko od naši poverenika video uživo i da dolaze iz razvijenih, vanjskih tržišta (SAD, UK, Nemačka,…) za koje smatramo, da su od tri do šest godina ispred nas u medijskim trendovima.

Naravno, da vam neču reči koliko plaćamo za nastupe predavača, ali vam mogu priznati, da nas najveća imena koštaju čak i 15.000 evra. Za jedan, 30-45 minutni nastup! A imaćemo oko 20 predavača! Siguran sam, da niko u regiji koji organizuje marketinške i medijske događaje ne razmišlja o predavačima takvog kvaliteta.

Ko su ta imena? Predstaviti ču samo njih par. Cathey Armillas dolazi iz SAD i napisala je knjigu The Unbreakable Rules of Marketing: 9 ½ Ways to Get People to Love You u kojoj poziva oglašivače, da prestanu sa prodavanjem stvari i počnu raditi na tome da se ljudi zaljube u njihove brendove. Les Binet iz agencije Adam&Eve DDB iz UK radio je na kampanji za Harvey Nichols »Sorry, I've spent it on myself«, jednoj od najviše puta nagradjenih kampanja iz 2014 godine. Dr. Max Mckeown, britanski stručnjak za strategije i inovacije, autor i savetnik govoriće o inovacjiama i strategiji.

Pored te trojice još nam dolaze: Srđan Šaper, osnivač i direktor srpske oglašivačke agencije “I&F McCann Group”, Mats Persson, glavni operativni direktor u danskom preduzeću “Adform”, Niall Hogan, izvršni direktor preduzeća “Integral Ad Science”, koji je odgovoran za Veliku Britaniju, Mike Bevans, viši direktor marketinga za oglašivačke proizvode u “Yahoo”-u, Daniel Knap, viši direktor u međunarodnom istraživačkom preduzeću “IHS”, Maximilian Münch, mladi nemački fotograf i umetnik koji svoje pratioce – a ima ih već više od 55 hiljada – oduševljava na društvenoj mreži Instagram.

Već po trinaesti put će se u se u okviru konferencije SEMPL održati Sempler, regionalno takmičenje za najbolje medijske strategije godine, i to uz neke inovacije. Uz postojećih šest takmičarskih kategorija (strateško korišćenje medijskog interneta, inovativno korišćenje komunikacionog kanala, najbolja ciljana akcija, najbolja iskustvena akcija, najbolja upotreba digitalnog okruženja i najbolja akcija na društvenim mrežama) pridružiće se i tri nove, i to najbolja upotreba mobilnog okruženja, najbolja upotreba podataka i najbolji novi medij/medijski format.

Primjećujem da u celom regionu Adriatik nastaje izuzetno mnogo dobrih projekata i proširenjem takmičarskih kategorija želimo da podstaknemo prijavu radova i nagradimo još više odličnih strategija. U narednim godinama planiramo da dodamo još više kategorija i nagrada tako da će utakmica za Semplere biti još zanimljivija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari