Nemačka i pivo oduvek su išli jedno s drugim, ali stanovništvo koje sve više brine o svom zdravlju počelo je da se kloni tradicionalnog pića i prelazi na sokove i flaširanu vodu. Ovakav trend doveo je, prema podacima vlade, do pada prodaje piva.
U Nemačkoj je, kako je saopštila vlada, 2007.

Nemačka i pivo oduvek su išli jedno s drugim, ali stanovništvo koje sve više brine o svom zdravlju počelo je da se kloni tradicionalnog pića i prelazi na sokove i flaširanu vodu. Ovakav trend doveo je, prema podacima vlade, do pada prodaje piva.
U Nemačkoj je, kako je saopštila vlada, 2007. prodaja smanjena za 2,7 odsto, odnosno za 290 miliona litara u odnosu na 2006. Prošle godine u Nemačkoj je prodato 10,4 milijardi litara piva. Federalna statistička kancelarija saopštila je da je, uporedo s padom prodaje piva, prošle godine prodato za 18,1 odsto više piva u kombinaciji s voćnim sokovima, blagim pićima i drugim bezalkoholnim napicima u odnosu na 2006, odnosno nekih 420 miliona litara. Nemačko udruženje pivara za pad prodaje okrivilo je kišno leto, primećujući da loše vreme smanjuje žeđ za pivom u letnjim večerima. Udruženje je, međutim, uzrok manje kupovine piva pronašlo i u izmeni ukusa stanovništva.
„Demografija je jedan od uzroka. Naši potrošači stare i ne piju kao nekad. Generalno, Nemci danas više vole blaga pića i više brinu o zdravlju. Alkoholna pića manje piju nego ranije“, rekao je Mark-Oliver Hunholc, portparol udruženja. Nemci su pre nekoliko godina od Čeha izgubili titulu najvećih pivopija, kaže Hunholc, ali još uvek ga piju više od Iraca, koji su na trećem mestu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari