U Srbiji, prema statističkim podacima, zbog neodgovorne konuzmacije alkohola godišnje strada više 2.500 ljudi, a posmatrano po starosti najveći udeo smrtnosti odnosi se na mlade, ukazalo je Udruženje pivara Srbije promovišući kampanju “Trezno i oprezno”.
Udruženje, koje mnoštvom svojih akcija, edukacijom i saradnjom sa poznatim ličnostima i festivalima, podstiče odgovornu konzumaciju piva, ovogodišnjom kampanjom „Trezno i oprezno“ poslalo je jedinstvenu poruku da je suština uživanja u pivu – umerenost.
Pozivajući se na podatke Nacionalnog vodiča za dijagnostikovanje i lečenje alkohola, Udruženje ukazuje da je najveći procenat ljudi koji piju u starosnoj grupi od 20 do 34 godine, a da su ranija evropska istraživanja o upotrebi alkohola, koja su u Srbiji realizova realizovali Ministarstvo zdravlja RS i Institut za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut”, pokazala da je devet od 10 učenika bar jednom u životu popilo jedno ili više alkoholnih pića, a da jedna četvrtina dece uzrasta 16 godina redovnije konzumira alkohol.
Istraživanjem je bila obuhvaćna uzrasna grupa od 15 i 16 godina.
Naglašavajući značaj kampanje, Udruženje je navelo i podatak iz 2016. da su od ukupnog broja saobraćajnih nesreća te godine više od petine – 21 odsto, izazvali pijani vozači.
Kampanje „Trezno i oprezno“, jedan je od najznačajnijih projekata koje Udruženje pivara Srbije organizuje od 2017. godine, i namenjena je pre svegaa mladima, a sve članice te asocijacije – Apatinska pivara, Carlsberg Srbija, Sladara Soufflet i Heineken Srbija, apeluju da se svakodnevno utiče na odgovorno konzumiranje piva i alkoholnih pica.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.