Ako je igde potrebno da građani, a pogotovo stručna javnost, jasno izraze svoje mišljenje o nastavnom planu i programu, to je baš u slučaju predmeta koji razdvajaju i etiketiraju učenike još pre nego što nauče kako se nazivi ovih predmeta pišu. Javna rasprava o građanskom vaspitanju je dobra inicijativa, ali je neophodna i za drugi obavezan izborni predmet – veronauku, navodi se u odgovoru koji je ministar prosvete Srđan Verbić uputio Građanskim inicijativama.
Podsetimo, ta nevladina organizacija je u otvorenom pismu Verbiću zatražila da revizija predmeta građansko vaspitanje započne javnom raspravom, a ne ministrovom paušalnom pretpostavkom da je potrebno njegovo delimično ukidanje.
Verbić ukazuje da pre 14 godina, kada su ovi predmeti uvedeni u škole, niko nije tražio javnu raspravu.
„Kao da je tada bilo u redu da se nekom uredbom mimo zakonske procedure uvode predmeti, a da je sada stvar demokratije da se o smanjenju broja časova vodi rasprava. Nije li to malo dvolično?“, pita Verbić.
On ocenjuje da teme koje se obrađuju na časovima građanskog vaspitanja nisu sporne, ali da jeste njihova realizacija.
„Za ovako osetljive i važne teme potrebno je da ih obrađuju nastavnici koji potpuno vladaju materijom. Da li su svi nastavnici koji drže građansko zaista kompetentni da to rade na nivou koji potpuno opravdava postojanje predmeta u svih 12 razreda osnovne i srednje škole? Sumnjam. Možda je ova sumnja, kao što rekoste, paušalna, ali nema nepristrasnih analiza koje bi takve sumnje odagnale. Odgovornost koju nosimo za buduće generacije je ogromna i mi nemamo pravo da se mirimo sa praksom da se školski predmeti uvode metodom svršenog čina čije se preispitivanje posle proglašava za necivilizacijski čin“, ističe se u ministrovom pismu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.