Nepoznatim "medijskim" firmama najveći iznosi na konkursu Ministarstva 1Foto: Logo NUNS-a

Projekti dve nepoznate “medijske” firme nagrađene su najvišim milionskim iznosima na tek završenom konkursu Ministarstva kulture i informisanja za sufinansiranje javnog interesa u medijskim sadržajima, saopštilo je Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Najveći iznos od 4,9 miliona dinara dodeljen je beogradskoj firmi „Essentis“, za projekat pod nazivom “100 godina nakon Soluna”, dok je drugi po redu iznos od 4 miliona pripao novosadskoj Agenciji za usluge reklame i marketinga „RayDream Production” za projekat “Tragom vremena”.

„Te dve nazovi medijske kuće dobile su čak 12 odsto od ukupno opredeljnih 72 miliona dinara, u konkurenciji 225 projekata televizija, udruženja građana, agencija iz cele Srbije.  Zanimljivo je da je firma „Essentis“ registrovana za proizvodnju medijskih sadržaja 7. marta 2018. godine, samo dan pred zaključenje konkursa Ministarstva. U rešenju o registracionoj prijavi Agencije za privredne registre navodi se “promena pretežne delatnosti” firme „Essentis“ tako što je izbrisana šifra 7022 – Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem  i upisana šifra 5911 – Proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa“, ističe NUNS na svom sajtu.

NUNS podseća da je Konkursom za sufinansiranje projekata za proizvodnju medijskih sadržaja namenjenu televiziji u 2018. godini kao maksimalni iznos koji se može dodeliti jednom projektu predviđeno 5 miliona dinara. U obrazloženju stručne komisije koja je vrednovala projekte navodi se da tеmа projekata „Essentisa“ predstavlja “nov pristup istorijskim događajima i ulozi srpske države u stvaranju međunarodnih političkih tokova, kao i razvoj srpske državnosti i srpskog naroda u 20. veku”.

„Komisija je ocenila i da “predlagač  projekta poseduje visoke stručne i profesionalne reference , koje odgovaraju predloženim ciljevima i aktivnostima projekta”. To što se sve do poslednjeg dana konkursa firma “Essentis” bavila konsultantskim aktivnostima u vezi s poslovanjem i upravljanjem stručnj komisiji nije nimalo smetalo da joj da apsolutni primat u konkurenciji televizijskih projekata. Stručnoj komsiji nije smetalo ni to što drugoocenjena preduzetnička firma „RayDream Production” nije registrovana za proizvodnju medijskih sadržaja već za usluge reklamiranja i marketinga (šifra 7311). Obrazloženje komisije je da “projekat obuhvata proizvodnju i emitovanje serijala o karakterističnim znamenitostima Srbije”, te da je “visokoprofesionalno postavljen”. Ne navodi se ni jedna konkretna “znamenitost”, a još manje objašnjava ocena o “visokoprofesionosti”“, navodi NUNS i podseća da su novinska udruženja NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacija medija povukli svoje predstavnike iz stručnih komisija Ministarstva kulture i informisanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari