Nespremnim za promene nema mesta u obrazovanju

* Studenti koji steknu 60 ESP bodova iz engleskog moći će da ga predaju od prvog do četvrtog razreda, ako nema odgovarajućeg kadra sa filoloških fakulteta
Danimir Mandić, dekan Učiteljskog fakulteta u Beogradu, objašnjava zašto su učitelji stručni da predaju informatiku

Ostavite komentar


  1. Ако ово заживи, на прави начин, биће то велики корак у образовању. Децу треба да подучавају наставници који су оспособљени за то. Многим инжењерима који су се стицајем околности нашли у школама као наставници недостају знања из самог учења деце, тј. како децу треба учити. Учитељи, са својим знањима и уз одређена додатна знања из информатике, сигурно ће бити компетентни за извођење наставе Информатике.
    Можда би овај модел требало применити и на још неке предмете у вишим разредима основних школа, јер је евидентно да недостаје квалитетан наставнички кадар у школама.
    Учитељ са додатним знањима, из одређеног предмета, треба да буде стуб образовања.

  2. Ако ово заживи, на прави начин, биће то велики корак у образовању. Децу треба да подучавају наставници који су оспособљени за то. Многим инжењерима који су се стицајем околности нашли у школама као наставници недостају знања из самог учења деце, тј. како децу треба учити. Учитељи, са својим знањима и уз одређена додатна знања из информатике, сигурно ће бити компетентни за извођење наставе Информатике.
    Можда би овај модел требало применити и на још неке предмете у вишим разредима основних школа, јер је евидентно да недостаје квалитетан наставнички кадар у школама.
    Учитељ са додатним знањима, из одређеног предмета, треба да буде стуб образовања.

  3. Sve pohvale predvodniku promena u osnovnom obrazovanju, tj. Uciteljskom fakultetu na celu sa prof. Mandicem i njegovim kolegama. Ucitelji koji budu osnazeni i informatickim kompetencijama ce sigurno kvalitetnije izvoditi nastavu na ovom uzrastu za razliku od dosadasnje prakse gde nastavu po pojedinim skolama Srbije iz informatike izvode uglavnom osobe koje nisu sa nastavnickih fakulteta, bez dovoljno didakticko- metodickog znaja i u njoj rade dok im se ne ukaze neko drugo radno mesto.

  4. Drago mi je da se prosveta neprestano angažuje u poboljšanju obrazovanja. Ovo je odlična stvar. Da ne pričamo o tome koliko je važno staviti učenika u prvi plan, o tome govori sama primena svih tih novih metoda i oblika rada za koje verovatno niko drugi ne zna, sem novijih generacija učitelja. Na sve to kada dodamo i korišćenje tehnologije, koja je sveprisutna danas, napredak u obrazovanju je neminovan.

  5. Ovo je vrlo dobro. Matematicari nam unistavaju decu a na kraju ce i sami sebe da uniste

  6. Mojoj ćerki je u V i VI razredu Informatiku predavala PROFESORKA informatike i računarstva. Nakon što je otišla na porodiljsko bolovanje, došao je da predaje INŽENJER informacionih tehnologija. Nebo i zemlja! Svaka njemu čast kao inženjeru, ali čovek nema blage veze sa nastavom, ocenjivanjem, a da ne pričam o nesposobnosti da izađe na kraj sa disciplinskim problemima u odeljenju punom pubertetlija. Nadam se da će ovaj pokušaj dokvalifikacije učitelja uspeti, jer su u pedagoškom radu sa decom i dalje neprevaziđeni. Molim vas, nemojte inženjere u osnovne škole, svi smo na gubitku.

  7. U penziji sam dve godine ali ceo zivot radim u prosveti i nakon toliko godina prvi put cujem ono sto sam i sam zeleo da kazem

  8. Ovo mi se stvarno dopada. Promene su stalne i obavezne u svim delatnostima. Mozda zaista zainteresujemo decu da uce i budu bolji ljudi

  9. Pratio sam rezultate TIMS 015 i zaista učitelji najbolje rade sa decom. Sve čestitke.

  10. Ovo je sjajan poduhvat Uciteljskog fakulteta podrzan od Ministarstva prosvete. Potrebno je I iznaci finansijsku podrsku zainteresovanim uciteljima da svoju volju ka podizanju IT kompetencija realizuju u potpunosti. Svakako treba ukljuciti i lokalne samouprave gde su ovi kadrovi deficitarni da finansijski pomognu kako bi deca sa tih podrucja imala adekvanu strucnu pomoc u skoli.

  11. Učitelji su stručni da predaju informatiku zato što poseduju pored digitalnih i didaktičko-metodičke kompetemcije koje su za nastavu na osnovnoškolskom uzrastu presudne. Poznavanje dečijih potreba, načine motivacije i metode rada obezbeđuju ostvarivanje nastavnih ciljeva.

  12. Напокон је неко схватио да је једна ствар имати знање из неке области а сасвим нешто друго умети и то знање пренети деци.

  13. Објаснио чика Јова Змај, давно.
    „Није знање знање знати, већ је знање знање дати.“
    Учитељи су ти који знају како знање дати.

Ostavite komentar


Društvo

Ko je Ivan Pivnički, profesor koji je đacima odražao čas demokratije na ulici? 10

Ko je Ivan Pivnički, profesor koji je đacima odražao čas demokratije na ulici?

“Sve što sam do sada rekao je moje lično mišljenje kao najobičnijeg čoveka, prosvetnog radnika, osobe koja misli svojom glavom, kako treba svako biće na kugli zemaljskoj. Ali je to ubijeno ovom potrošačkom civlizacijom. Ljudi sve manje razmišljaju svojom glavom”, kaže za Danas Ivan Pivnički, profesor istorije u novosadskoj Tehničkoj školi “Mileva Marić Ajnštajn”.

Naslovna strana

23. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelisaveta Seka Sablić, glumica

Čitam Danas jer se ne bavi tabloidnim lažima.