Juče je u Šapcu održana peta „Fićijada“ po redu, na kojoj je učestvovalo oko 40 vozila iz raznih krajeva Srbije, ali i zemalja nekadašnje SFRJ. Tako se za najizdržljivijeg, sada već old-tajmera, onog koji je prevalio najduži put, pokazao fića iz Dubrovnika, a svoje „ljubimce“ dovezli su i vlasnici iz Kruševca, Kragujevca, Beograda, Novog Sada.
Juče je u Šapcu održana peta „Fićijada“ po redu, na kojoj je učestvovalo oko 40 vozila iz raznih krajeva Srbije, ali i zemalja nekadašnje SFRJ. Tako se za najizdržljivijeg, sada već old-tajmera, onog koji je prevalio najduži put, pokazao fića iz Dubrovnika, a svoje „ljubimce“ dovezli su i vlasnici iz Kruševca, Kragujevca, Beograda, Novog Sada… I svi su oni, čini se, juče u Šapcu podjednako izmamljivali aplauze, osmehe i setu.
Najstariji automobil na ovom takmičenju imao je 41 godinu, tačnije „rođen“ je 1966. godine, a sasvim uredno, dakle sa svim papirima, registrovan je u Beogradu. Ovaj fića imao je, na iznenađenje svih, sve originalne delove, osim naravno guma. Vozači su svoje old-tajmere prvo provezli gradskim ulicama i to u svečanom defileu, izazvavši time burne aplauze okupljenih, ali i setna sećanja na vreme kada je fića bio najpopularnije prevozno sredstvo. Posle defilea vozači su pokazali svoju i spretnost automobila na poligonu, nakon čega su u pešaškoj zoni izložili svoje ljubimce znatiželjnim Šapčanima. Kada su pobrali dovoljno aplauza, a neki i zavidnih pogleda, organizovan je reli do Cera. Oko 40 fića krenulo je iz Šapca put Cera, na put dug oko tridesetak kilometara. Najizdržljiviji je bio iz Dubrovnika…
Proizvodnja fiće počela je 1955. godine. Tada je ovaj automobil nosio oznaku „fiat 600 „, sa 633 kubnih centimetara i 19 konjskih snaga. Tri decenije potom, sa proizvodne trake u Kragujevcu sišlo je 928.000 ovih automobila. U Italiji je proizvedeno za milion više, a takođe su se proizvodili i u Nemačkoj, Španiji, Argentini… U Srbiji ima oko 40.000 registrovanih fića. Prema rečima učesnika Fićijade, mnogi vlasnici su spremni da plate i do hiljadu evra za novu školjku svom ljubimcu. Upravo zbog toga oni predlažu menadžmentu Zastave u Kragujevcu da razmisli o mogućnostima naručene proizvodnje školjki za nezaboravnog fiću . Za razliku od naše „nacionalne klase“ od 750 kubika, u Italiji „nacionalna klasa“ je „fijat 500“ koji se ponovo počeo proizvoditi, naravno u sasvim izmenjenom i osavremenjenom izdanju.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.