U Osnovnom sudu u Nišu danas je nastavljeno suđenje Dejanu Stanojeviću, vozaču direktora Koridora Srbije Zorana Babića, optuženom da je 31. januara prošle godine službenim automobilom udario vozilo koje je stajalo na naplatnoj rampi kod Doljevca, kada je poginula Stanika Gligorijević (52), a pet osoba teže i lakše povređeno.
Inkasantkinja koja je tog dana radila na naplatnoj rampi svedočila je danas da “ne bi mogla da prepozna vozača” koji je upravljao službenim vozilom.
Opisala ga je kao čoveka krupnije konstitucije, tamnog tena i u crnoj jakni, a na pitanje sudije da ga uporedi sa u sudnici prisutnim Stanojevicem rekla je da bi mogao da bude njegove građe. Ona je kazala da nije prilazila automobilima koji su učestvovali u nesreći i da “nije videla” ko je sedeo na zadnjem sedištu službenog automobila.
NJen kolega sa naplatne rampe, koji je tog dana prilazio vozilima koja su učestviovala u nesreći, kako bi “pomogao ukoliko ima povređenih”, takođe je svedočio da je vozač službenog automobila “imao crnu kosu i crnu jaknu”.
Na pitanje sudije da li je za volanom video prisutnog Stanojevića, on je rekao: “Mislim da da”.
Član auto patrole i zastavnik policije Bratislava Micić je kazao da u službenom vozilu “nije zatekao vozača, već muškarca koji leži preko instrument table sa glavom u predelu iznad volana, a nogama zaglavljenim između suvozačevog sedišta i stuba”.
Ko je vozio ovaj automobil “odredio je na osnovu toga što mu je neko od prisutnih rekao ko je vozač, a zatim mu je prišao i identifikovao ga.
On je kazao da “nije njegov posao da šalje vozilo koje je izazvalo nesreću na trehnički pregled, niti da obezbedi snimke nesreće”.
Stevan Todorović, sudsko-medicinski veštak, koji je veštačio Stanojevićeve povrede, na prethodnom ročištu nije na osnovu njih mogao da se izjasni da li je on upravljao službenom “škodom superb” ili je za volanom eventualno bio njegov poslodavac Babić, na čemu je insistirao punomoćnik oštećenih, advokat Božo Prelević.
Snimak nadzorne kamere sa naplatne rampe, koji pokazuje situaciju u vreme nesreće, prekida se na dva minuta, tako da se trenutak udara Babićevog službenog vozila u „opel astru“ koja je stajala na prelazu ne vidi.
Stanojević je na prvom ročištu, održanom 22. novembra prošle godine, delimično priznao odgovornost jer je brzo vozio, ali je naveo da je do nesreće došlo i zbog klizavog kolovoza i smanjene vidljivosti usled magle.
Prema zvaničnoj verziji niškog Osnovnog javnog tužilaštva, službeni automobil vozio je Stanojević, a Babić je, prema sopstvenoj izjavi u istrazi, „spavao na zadnjem sedištu“.
Nezvanični izvori su u pojedinim medijima i na društvenim mrežama tvrdili da za volanom “škode superb” nije bio okrivljeni već njegov poslodavac Babić. Tadašnji predsednik Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović kazao je da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće „šest ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište“.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je negirao takve tvrdnje, navodeći da je video snimak sa naplatne rampe, koji je “užasan”. On nije precizirao o kom snimku je reč, niti po kom osnovu je ostvario takav uvid.
Naplatna rampa kod Doljevca uklonjena je u junu ove godine, uz obrazloženje “Puteva Srbije” da se to čini “kako bi se ubrzao saobraćaj kroz Srbiju nakon završetka Koridora 10”.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.