"Ni u jednoj redovnoj školi u Srbiji ne postoji pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju": Inkluzivno obrazovanje 15 godina kasnije 1Foto: BETAPHOTO MILOŠ MIŠKOV

Udruženje roditelja dece sa autizmom „Bazi Mili“ upozorilo je danas da 15 godina od uvođenja inkluzivnog obrazovanja, što je omogućilo da se deca sa smetnjama u razvoju upisuju u redovne osnovne škole, u praksi nema obrazovne podrška ni za decu ni za nastavnike.

Ni u jednoj redovnoj školi u Srbiji ne postoji pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju, stručnjak stalno zaposlen u školi, koji bi pomagao i deci i nastavnicima tokom školovanja, izjavila je na konferenciji za novinare osnivačica udruženja i mama dečaka sa autizmom Milica Nikolić.

Ona je rekla da njen sin pohađa školu „Mile Dubljević“ u Lajkovcu, jedinu školu u Srbiji koja je nedavno, zajedničkim radom roditelja i direktorke, za stalno zaposlila defektologa-oligofrenologa koji obavlja posao pedagoškog asistenta.

Prema Zakonu o osnovama obrazovanja i vaspitanja iz 2010. godine, kojim je u praksi uvedeno inkluzivno obrazovanje, predviđeno je da škole imaju pedagoškog asistenta za decu sa smetnjama u razvoju, kao stalno zaposlenog stručnjaka, koji svakog dana pomažei deci i nastavnicima u radu.

To se nije dogodilo, iako u pojedinim obrazovnim ustanovama postoje pedagoški asistenti za rad sa romskom decom, ali ne i asistenti za rad sa decom sa smetnjama u razvoju.

Prema istraživanju koje je udruženje sprovelo, 100 odsto ispitanika/nastavnika u redovnim školama smatra da je potrebno angažovanje pedagoškog asistenta za decu sa smetnjama u razvoju u njihovoj školi, dodaje se u saopštenju sa konferencije za novinare udruženja „Bazi Mili“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari