Eventualno uvođenje bus plus sistema u sistem prevoza Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća Novi Sad, o čemu su ovih dana izveštavali neki mediji, ne odgovara realnom stanju, saopštavaju iz ovog preduzeća.
Naime, tender za elektronski sistem naplate još nije ni raspisan, za to se trenutno čeka saglasnost Gradskog veća, pa ne može niko unapred da zna ko će da pobedi, kada se ne znaju ni uslovi tendera, a ni ko će da se prijavi, tvrde iz ovog preduzeća i navode da novosadski javni prevoz ima svoje specifičnosti, a u odnosu na beogradski u gradu ne postoji tramvajski i trolejbuski prevoz. Uz to, Novi Sad je nekoliko puta manji od Beograda, ima jedinstvenog prevoznika i čak 13 postojećih zona u upotrebi.
Sistem javnog prevoza skroz je drugačiji od beogradskog, pa je najbolje da se sačeka da se u JGSP raspiše i završi tender za elektronski sistem naplate, koji će biti međunarodni. Prednosti ovakvog sistema za putnike su, između ostalog, u fleksibilnosti, odnosno velikom izboru tarifnih mogućnosti za plaćanje prevoza, jednostavnosti korišćenja, velikom broju mesta za izdavanje personalnih kartica, velikom broju mesta za kupovinu nepersonalizovanih kartica i dopunu svih kartica. Sistem omogućuje i davanje informacija o poziciji vozila čiji se dolazak čeka, bolju informisanost o redu vožnje, vremenu dolaska vozila, o prodajnim mestima…
Dosad su u više navrata raspisivani tenderi za nabavku elektronskog sistema naplate, ali su oni zbog izuzetno složene tenderske dokumentacije i usled visokih zahteva, poništavani.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.