Nikad više vozom od Zrenjanina do Vršca i Sečnja, a preko Lazareva 1Foto: infratsrukture železnice srbije

Do kraja meseca biće uklonjeno 15 kilometara koloseka na deonici između Zrenjanina i Lazareva, što je tek početak demontaže pruga u srednjem Banatu i Vojvodini.

Demontaža je počela od objekta Zrenjanin fabrika prema Lazarevu a nakon što pruga na ovoj deonici bude uklonjena na red će doći demontaža nešto više od 10 kilometara pruge Sečanj – Jaša Tomić.

Na ovoj deonici saobraćaj je, prema informaciji Javnog preduzeća “Infrastruktura železnice Srbije”, obustavljen 1999. godine.

U naredne dve godine biće demontirana i pruga Zrenjanin fabrika – Vršac, duga 81,2 kilometara, zatvorena za saobraćaj 2005. godine.

Nikad više vozom od Zrenjanina do Vršca i Sečnja, a preko Lazareva 2
Foto: N.Jakovljev/Danas

Skoro 400 kilometara starih pruga koje se odavno više ne koriste, nalazi se u Vojvodini. Na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju i preko četrdeset godina. Reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje. Ovako je uklanjanje pruga obrazložilo preduzeće “Infrastruktura železnice Srbije”.

Vojvođansko društvo za železnice oštro se je protestvovalo protiv odluke da se trajno uklone regionalne i lokalne pruge u Vojvodini a posebno protiv prodaje parcela na kojima se nalaze železnički koridori, o čemu je Danas nedavno pisao.

„Prodavati šine sa pruge prema Vršcu kao staro gvožđe je prosto nedopustivo. Te su šine livene u čeličani u rumunskom gradu Rešice, gde je liveno gvožđe za Ajfelov toranj. One su kulturno istorijsko blago a ne staro gvožđe, rekao je za “Danas” Milan Vučinić, predsednik Vojvođanskog društva za železnicu.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari