Nova autobuska stanica u Beogradu, locirana u Bloku 42 na Novom Beogradu, otvorena je krajem septembra, a mnogi putnici su već podelili svoja mišljenja o njenoj funkcionalnosti i organizaciji.
Prvi utisci građana koji su već prošli novom stanicom ukazuju na njene brojne nedostatke i probleme.
U komentarima na Fejsbuk stranici našeg portala, čitaoci su uglavnom iskazivali frustracije zbog neadekvatne povezanosti, saobraćajnih gužvi i drugih organizacionih propusta na novom BAS-u.
Jedna čitateljka opisala je svoje iskustvo na dan kada je stanica bila gotovo prazna, ali putovanje od BAS-a do Autokomande je trajalo neuobičajeno dugo.
„Tramvajem broj 7 od Nemanjine do stanice trebalo mi je 25 minuta, a od stanice do Autokomande smo putovali čitavih 45 minuta. Strava!“ istakla je ona.
Ovo je samo jedno od mnogih svedočenja koja pokazuju da saobraćajne gužve značajno utiču na iskustvo putnika.
Druga čitateljka je izrazila zabrinutost zbog nedostatka stanica na putu ka glavnoj stanici, što dodatno otežava putovanje.
„Samo se nadam da će autobusi stajati negde u Beogradu, da ne moramo do glavne stanice. Ako se do nje putuje sat vremena kada je gužva, autobus nikoga ne čeka… Davno više pameti nema,“ navela je ona.
Jedna čitateljka je aludirala na nedavnu izjavu ministra Tomislava Momirovića o obroku koji je dovoljan za ceo dan a sastoji se od samo dva jaja i košta 22 dinara.
„Svako od putnika da ponese sa sobom flašicu sa vodom i dva kuvana jaja! Da im se nađe dok se ne snađu, može da potraje, jaja će vas držati sitim ceo dan, pa polako ko na izlet!“, napisala je ona.
Zbog ovakvih problema, mnogi smatraju da bi bilo korisno omogućiti međugradskim autobusima da staju na jednoj ili dve usputne stanice GSP-a.
Iako je stanica zamišljena kao savremeno rešenje za saobraćaj u Beogradu, mnogi su mišljenja da novi projekti poput „Beograda na vodi“ unose dodatne komplikacije u svakodnevni život stanovnika Beograda i onih koji u njega dolaze.
„Beograd na vodi je jako loš projekat, jer planira rušenje objekata koje bi trebalo zadržati. Mi možemo sve da srušimo i napravimo lepše i bolje, kako reče jedan političar. Šta reći na to?“ napisala je jedna čitateljka.
Pored problema sa saobraćajem, čitatelji su podelili i druge kritike na račun nove stanice.
Na primer, jedan putnik se požalio na nefunkcionalnost sistema za prolaz na perone.
„Automati za prolaz sa QR kodom ne rade, moraš da daš čuvaru kartu ili da preskačeš ogradu,“ napisao je, i istakao kako je prostor za čekanje premali, a cene u kioscima previsoke.
„Mala voda na kiosku košta 200 dinara,“ dodala je druga čitateljka, i naglasila da nedostatak klupa i ozvučenja na šalterima dodatno otežava iskustvo putnicima.
Jedan čitatelj ironično je pozvao ljude da napuste Beograd pre nego što gužve postanu nepodnošljive.
„Ko može danas, neka izađe iz Beograda što pre, jer će biti kolaps kolapsa,“ napisao je on.
Više komentatora ukazalo je na činjenicu da putovanje od stanice do centralnih delova grada traje predugo, posebno u špicu.
„Posle 16h, od stanice do Trga republike putuje se ceo sat u jednom pravcu,“ potvrdio je jedan čitatelj.
Ipak, nisu svi komentari negativni.
Jedan korisnik pohvalio je prostranost nove stanice i činjenicu da konačno postoji zatvoren prostor sa klupama za putnike koji čekaju noćne autobuse.
„Više prostora, više klupa za sedenje, a čak ima i muzike svuda,“ napisao je on.
Jedan čitatelj je istakao problem sa dostupnošću informacija za putnike koji dolaze sa strane i žele da koriste gradski prevoz.
„Ko dođe sa strane, nema gde da kupi kartu za gradski prevoz. Trebalo bi postaviti trafiku na dolaznoj stanici gde bi se kupila karta ili barem obaveštenje kako da plate prevoz telefonom,“ predložio je on, naglasio je i potrebu za bolje organizovanim sistemom za putnike koji koriste različite vidove transporta.
Naravno kao i svuda u komentarima na društvenim mrežama bilo je i onih koji bezrezervno podržavaju politiku vladajući stranke, pa jedan od komentatora nije propustio priliku da pohvali projekt i političke ličnosti koje su ga sprovele, iako su mnogi pre njega izrazli nezadovoljstvo.
„Autobuska stanica je sad baš gde treba, zahvaljujući inženjerski odabranom timu, političkom vrhu od Vesića do Šapića. Ova zemlja se gradi munjevitom brzinom,“ napisao je on i komentar ukrasio sa par srca.
Reakcije na ovaj komentar su bile uglavnom negativne.
Prvi utisci o novoj Beogradskoj autobuskoj stanici pokazuju da, iako su neki aspekti pozitivni, mnogi putnici su suočeni sa brojnim problemima.
Saobraćajne gužve, nedostatak funkcionalnih rešenja i visoke cene su samo neki od problema na koje su ukazali naši čitaoci.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.