autobuska stanica 29.09.2024. foto Miroslav Dragojevićfoto Miroslav Dragojevic

Sa nove stanice BAS-a koja se nalazi u Bloku 42 u nedelju je krenuo prvi autobus za Suboticu. Takoreći, stanica ne sme da stane.

Ivan Grujić sa Beogradske autobuske stanice rekao je da su zaposleni raspoređeni na punktovima oko stanice za sva pitanja i nedoumice.

„Planiran je polazak 881, nema otkazanih i nema vanrednih polazaka“, rekao je Grujić.

autobuska stanica 29.09.2024. foto Miroslav Dragojević
foto Miroslav Dragojević

Nema ni autobusa na polaznim peronima u nedelju, svedočili smo pri dolasku na novu stanicu, nešto oko 13 časova. Ali je zato stanica bila puna putnika, koji su čekali autobuse za svoja odredišta. Inače je nova stanica mnogo manja od nekadašnje BAS-ove u centru grada, tako da njenu „zamenu“ i nije bilo teško napuniti.

Inače, kako smo došli, prvi problem je bio parking. Doduše, postoji jedan, BAS-ov ili parking novobeogradske železničke stanice, nije jasno čiji, ali prazan. Isto tako, nije jasno gde sme da se stane na blic, a gde će vam Beli pisati kazne. Oni koji nisu umeli da se snađu, „popili“ su prve kazne za parkiranje, čemu smo i sami svedočili. Beli su fotografisali sve nepropisno parkirane automobile. Naš prvi utisak je bio da pomažu građanima, da ih preusmeravaju gde treba da se parkiraju, međutim, kasnije smo se uverili u suprotno.

„Nula. Taksi ne može da priđe. Ostavio me je tamo“, rekla je starija žena pokazujući prekoputa BAS-a na stanicu GSP.

Jovan iz Pirota, nam je rekao da mu je „okej“ nova stanica jer ima direktanu liniju sa Palilule.

No, iako se snađete za parking, moraćete da pešačite do šaltera za prodaju karata, a zatim će vam, kao nama u nedelju zbog kiše, trebati kišobran od šaltera do polaznog perona.

Dobra vest je da ova, za razliku od glavne železničke stanice Prokop, ne prokišnjava, tako da će putnici biti suvi dok su na šalterima ili piju kafu.

Nova stanica, koja se nalazi ispod nadvožnjaka i pored železničke stanice Novi Beograd, smeštena u jednu „kocku“.

Tu su šalteri na kojima se prodaju, odnosno kupuju, karte, zatim pekara, kafić, toaleti, informacije… Za jedan espreso (bez mleka) izdvojićete oko 250 dinara, i, ako želite da zapalite cigaretu, moraćete da izađete i pešačite dobrih 10-15 metara do kante za smeće, jer nije u redu bacati opuške po stanici.

autobuska stanica 29.09.2024. foto Miroslav Dragojević
foto Miroslav Dragojevic

Ali BAS je sačuvao svoj duh.

Prekoputa stanice nalaze se „šibicari“, a jednoj gospođi, Stani iz Nemačke, već je jedan „nosač stvari“ uspeo da izbije 20 evra iz džepa.

„Tražio mi je 25, ja sam mu dala 20. Još je hteo da se bije i da mi vrati stvari odakle ih je doneo“, rekla nam je Stana, koja je rodom iz Sombora, a u Srbiju je došla zbog svadbe.

„Sad sam došao ovde i sledeći put ću za 10 godina“, rekao je momak u svojim kasnim dvadesetim pored nje.

Žena koja je tu radi, na pitanje da li postoje zaposleni koji nose kofere putnicima do perona, rekla je da su „tu negde“.

„Pogledajte oko perona, trebalo bi da su tu“, rekla nam je.

Ona je, upitana da li su oni zaposleni na BAS – u, rekla da nisu.

„Sve je to na crno. Ali BAS zna za njih“.

Mi nismo mogli da ih nađemo i upitamo koliko „traže za kofer“.

Mnogo ljudi, mlađih ili starijih, nije htelo da nam kaže svoje mišljenje o novoj stanici. Uglavnom, kako su rekli, nisu raspoloženi.

Obezbeđenje BAS-a pomagalo je zbunjenim putnicima kako da dođu do perona, dajući im informacije koju su tražili.

Ovo je samo jedan deo urađene nove beogradske stanice, a ostatak bi trebalo da bude završen do 2027, što bi bilo tačno 10 godina od planiranih početka radova.

Nova stanica ima 12 dolaznih i 53 odlazna perona, a do nove stanice građani mogu da dođu tramvajem, autobusom ili BG vozom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari