Prema očekivanjima Direkcije za unapređenje proizvodnje, procedura izbora najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju nove pruge iz Stiga do termoenergetskih kapaciteta u Drmnu trebalo bi da bude završena do sredine marta, a nakon toga počnu i radovi na terenu dok se završetak projekta se očekuje do kraja godine.


Privredno društvo „Termoelektrane i kopovi Kostolac“ objavilo je poziv za podnošenje ponuda za izgradnju industrijskog železničkog koloseka od železničke stanice „Stig“ do Termoelektrane „Kostolac B“ u Drmnu. Rok za dostavljanje ponuda je 24. februar 2015. godine do 10 časova.

Reč je o objektu koji je planiran da se gradi u sklopu prve faze paketa projekta iz aranžmana sa kineskim partnerima. Građevinska dužina koloseka iznosi 21,439 km (bez skretnica). Od stanice „Stig“ do razdvajanja koloseka ispred termoelektrane „Kostolac B“ dužina trase je 13,752 kilometara. Dužina koloseka u krugu termoelektrane je 4,411 km, a kroz montažni plac kopa „Drmno“ 736,29 metara. Obilazni kolosek biće dug 395,86 metara. Planirana je izgradnja ukupno 13 skretnica na trasi kolseka i drugo. Projekat se realizuje sa ciljem da se novim transportnim rešenjem obezbedi kontinuiran i jeftiniji dovoz krečnjaka do Termoelektrane „Kostolac B“, koji će se koristiti u procesu osumporavanja dimnih gasova, što će direktno uticati na smanjenje zagađenja životne sredine. Novim transportnim rešenjem obezbediće se ujedno i odvoz nusproizvoda, kao što su gips i suvi pepeo, ali i transport uglja do Termoelektrane „Morava“ u Svilajncu, kao i odvoz komadnog uglja, u količini od oko 50.000 tona.

Novom železničkom prugom transportovaće se i oprema za izgradnju novog termoenergetskog kapaciteta, kao i rudarska mehanizacija i oprema većeg gabarita do montažnog placa Površinskog kopa „Drmno“. Prugom će saobraćati dva para vozova, a dnevno će se prevoziti oko 2.000 tona tereta.

Imajući u vidu da se javna nabavka završava krajem februara, realno je očekivati da se do 15. marta izvrši procedura izbora najpovoljnijeg ponuđača za realizaciju ovog projekta. Nakon toga uslediće potpisivanje ugovora i uvođenje izvođača u posao. Pored glavnog izvođačkog dela projekta, treba odraditi i značajne pripremne aktivnosti. Reč je o skidanju postojećeg donjeg stroja pruge od stanice „Stig“ do termoelektrane, izradi tri putna prelaza, a biće neophodno izmestiti deo regionalnog puta za Kličevac, kao i pojedine infrastruktutne objekte. Posao će se odvijati paraleno na više lokacija, a samo postavljanje gornjeg stroja pruge, odnosno šina, krenuće od železničke stanice „Stig“. -Projektom je predviđena izgradnja skretnice, kao i deo koloseka koji će ići u sam krug montažnog placa kopa „Drmno“. To će omogućiti da se i rudarska oprema prevozi železnicom, što će u značajnoj meri olakšati i pojeftiniti transport rudarske opreme posebno kada se radi o opremi većeg gabarita“, rekao je Zoran Vuković, direktor Direkcije za unapređenje proizvodnje u PD „TE – KO Kostolac“.

Inače, u samom krugu termoelektrane izgradnja železničkog koloseka biće zahtevna, jer će se paralelno odvijati sa izvođenjem radova na objektu za odsumporavanje, kao i drugim projektima iz kineskog aranžnama. Neki radovi na izgradnji pruge u zoni drobilane i transportnog sistema moraće biti usklađivani sa remontim aktivnostima na kopu „Drmno“, kako se ne bi prekidao proces proizvodnje i transporta uglja prema termoenergetskim potrošačima.

S obzirom na obimnost i specifičnost projekta izgradnje železničke pruge formirane su još dve javne nabavke koje se nameću između ostalog i glavnim projektom izgradnje koloseka. Reč je o javnoj nabavci za izbor eksternog nadzora nad izvođenjem radova i izbor izvođača radova za izdizanje dalekovoda ispod kojih prolazi trasa koloseka. Planirani poslovi trebalo bi da budu završeni do kraja ove godine, s obzirom na to da je kao tenderski uslov za odabir izvođača navedeno da se svi radovi moraju završiti u roku od osam meseci.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari