Građani koji su se javili našoj redakciji naveli su da su juče dobili SMS poruku u kojoj se u ime Pošte Srbije navodi da njihova porudžbina zbog neplaćene carine ne može biti isporučena, te da je potrebno potvrditi uplatu da bi se izbeglo kašnjenje isporuke.
Nako navodi čitateljka Danasa, SMS poruku navodno je poslao Mobilland Exclusive, a nakon nje dobila je sa iste adrese i upozorenje da je u pitanju prevara.
„Obaveštavamo Vas da su NN lica 9.4.2024. zloupotrebila žig i poslovno ime kompanije Mobilland Exclusive, te na niz telefonskih brojeva uputila poruku sledećeg sadržaja, a putem servisa Akton: „Posta.RS – Your order cannot be delivered due to unpaide customs fees, please confirm your payment to avoid delays (sa pratećim linkom)”, stoji u upozorenju, koje su poslali građanima.
U poruci se dalje dodaje da je ovo jedan od vidova SMS/Viber i internet prevare, i da je u pitanju vrsta fišing napada.
„Ova poruka nije poslata od strane kompanije Mobilland niti od strane Akton-a. Nemojte otvarati ovu poruku, niti pristupati linku iz poruke, niti unositi vaše lične podatke. Ukoliko ste otvorili link iz poruke i uneli svoje podatke, odmah obavestite banku u kojoj imate otvoren račun i promenite sve lozinke na vašim platnim karticama i online nalozima za plaćanje“, upozoravaju.
Kompanija Mobilland Exclusive, kako dodaju, o ovoj zlouptorebi odmah je obavestila organe i podnela krivičnu prijavu protiv NN lica Posebnom tužilaštvu za visokotehnološki kriminal.
Inače, reč je o firmi koja se bavi maloprodajom i veleprodajom mobilnih telefona.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.