Nove onlajn obuke za jačanje vaspitne uloge škole 1Foto: Foto: EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

U cilju unapređivanja kompetencija zaposlenih u oblasti vaspitnog rada i podrške svim učenicima, tokom oktobra i novembra će biti realizovane tri onlajn obuke za zaposlene u obrazovnom sistemu, najavljuju za Danas u Ministarstvu prosvete.

Prva se odnosi na primenu priručnika „Ka sigurnom i podsticajnom školskom okruženju“, druga na primena Pravilnika o protokolu postupanja u ustanovi u odgovoru na nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje, a treća na unapređivanje rada SOS savetnica za prijavu nasilja u školama.

– Ministarstvo je obuke kreiralo u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja kako bi doprinelo jačanju vaspitne uloge sistema obrazovanja. Preko nadležnih školskih uprava odabrane su škole koje će proći navedene obuke budući da je broj polaznika ograničen. Biće ukupno 300 polaznika iz cele Srbije – kažu u Ministarstvu prosvete.

Navode da su se onlajn obuke su se pokazale kao značajan resurs koji u kratkom vremenskom periodu može da pohađa veći broj zaposlenih u obrazovnim ustanovama.

– Polaznici obuka, budući da su uglavnom članovi školskih timova za zaštitu od diskriminacije, nasilja,zlostavljanja i zanemarivanja će u svojim ustanovama prenositi stečena znanja. Cilj ovih obuka je da se unaprede kapaciteti ustanova za primenu zakonske regulative u oblasti zaštite od nasilja, kao i preventivni rad škola. Obuhvaćene su i oblasti koje se tiču uloge škola u reagovanju na porodično nasilje i trgovinu decom i mladima, a biće predstavljeni i konkretni primeri preventivnog rada sa roditeljima i učenicima. Polaznici će u toku obuka imati i zadatke u cilju kreairanja preventivnih aktivnosti i akcionih planova kako bi u svojim ustanovama unapredili zaštitu od nasilja i diskriminacije – ističu u Ministarstvu i najavljuju da se u narednom periodu planira uključivanje većeg broja novih polaznika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari