Pojedine političke stranke imaju veoma dug staž smišljanja izbornih slogana. Pojedini su, poput Demokratske stranke Srbije, recimo, poručivali da „Narod zna“, dok se sada obraćaju sa porukama „Podrži Srbiju“ i „Podrži Novi Sad’’. Drugi su se pozivali na prošlost, poput demokrata sa parolom „Život ne može da čeka“, dok je sada njihova kampanja za Novi Sad posvećena „svim dobrim ljudima“.

Pojedine političke stranke imaju veoma dug staž smišljanja izbornih slogana. Pojedini su, poput Demokratske stranke Srbije, recimo, poručivali da „Narod zna“, dok se sada obraćaju sa porukama „Podrži Srbiju“ i „Podrži Novi Sad’’. Drugi su se pozivali na prošlost, poput demokrata sa parolom „Život ne može da čeka“, dok je sada njihova kampanja za Novi Sad posvećena „svim dobrim ljudima“. Radikali su nas uveravali da se „nisu promenili“, a sada da „Srbiji trebaju promene“ i da će učiniti „sve za Novi Sad“.
Izborni slogani su, svakako, nepresušni izvor za analize, ali je pravo pitanje koliko oni zapravo dopiru do građana. Komunikološkinja Dubravka Valić-Nedeljković ocenila je za Radio 021, da novi slogani nisu toliko efektni. Prema njenim rečima, u središtu pažnje u izbornim porukama je Novi Sad, kao geografski toponim, njegove ulice i zgrade, a ne ljudi.
Ona je prokomentarisala da je vrlo važno da slogani stranaka nisu direktno vezani za ličnosti, jer upućuju na centralizam, kao i da ne smeju da projektuju želje, nego stvarne potrebe i način za njihovo ispunjenje.
Zaključak je da slogani moraju da budu mnogo konkretniji i proaktivniji kako bi ostvarili pravi utisak. Dok ne bude tako, ostaje nam da slušamo obećanja, manje ili više direktna, ali da ipak, pre nego što se odlučimo za program, pogledamo onaj prvi deo reklamne poruke na kojem piše o kojoj je političkoj opciji reč.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari