Novopazarski Parking servis kupuje automobil, uslov da ima "pripremu za dečje sedište" 1foto Safeta Biševac Danas

Javno komunalno preduzeće Parking servis iz Novog Pazara raspisalo je tender za kupovinu automobila na lizing, a među tehničkim specifikacijama nalazi se i stavka da vozilo treba da ima „pripremu za dečje sedište“, objavio je danas gradski radio Sto plus.

U tehničkoj dokumentaciji, u delu otkucanom na ćirilici, navodi se da to preduzeće planira da kupi putničko vozilo zapremine motora do 2.000 kubika, putem operativnog lizinga na period od 48 meseci.

U delu napisanom na latinici navedene su specifikacije vozila proizvedenog 2024. godine, koje mora da poseduje automatski sedmostepeni menjač, snage od 110 do 120 kilovata, tačne zapremine motora od 1.968 kubika, te visine od 1.486 do 1.580 milimetara, dužine 4.689 do 4.800 milimetara i širine 1.829 do 1.950 milimetara.

Među standardnom opremom, u koju su uključeni „virtuelni kokpit“ i „keyless go, nalazi se i stavka „priprema za dečje sedište“.

Novopazarski Parking servis nije odgovorio na pitanja radija u koje svrhe će se koristiti automobil i zbog čega je bitno da automobil poseduje „pripremu za dečje sedište“.

To javno preduzeće za nabavku automobila planira da potroši 2,9 miliona dinara.

Programski direktor organizacije Transparentnost Srbija Nemanja Nenadić rekao je radiju Sto plus da se u ovom slučaju, kao i u mnogim drugima kada su u pitanju javne nabavke automobila, dešava da se prepiše tehnička specifikacija jednog modela, čime se direktno sužava konkurencija samo na firme koje prodaju taj model.

„Pri tom su prepisani čak i oni detalji koji čitavu nabavku čine dodatno sumnjivom, kao što je slučaj sa ‘pripremom za dečje sedište’, pa bi građani Novog Pazara mogli da pomisle da će ga funkcioneri javnog preduzeća koristiti i za privatne potrebe. Prepisivanje je otišlo tako daleko da je ovaj deo konkursne dokumentacije objavljen na latinici, kao što je i na sajtovima prodavaca, dok je preostali deo Tehničke specifikacije na ćirilici“, kazao je Nenadić.

On je ocenio da bi ovlašćeni zastupnici drugih proizvođača automobila, bez ikakvih problema, mogli da obore ovu nabavku, ukoliko bi uložili zahtev za zaštitu prava.

„Takođe, u ovom slučaju, kao i u brojnim drugim, trebalo bi da reaguje i Kancelarija za javne nabavke, kako bi se ovom vidu nameštanja javnih nabavki konačno stalo na put“, rekao je Nenadić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari