Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) apelovali su danas na privredna društva i preduzetnike da pokažu društvenu odgovornost i ne oglašavaju se u medijima koji kontinuirano krše novinarski kodeks.
„Privredni subjekti moraju da budu svesni da oglašavanjem u medijima koji svakodnevno šire lažne vesti, nacionalnu i drugu mržnju, „spinuju“, vode neljudske kampanje protiv onih koji misle drugačije i svakodnevno na različite načine neprimerenim sadržajima skandalizuju javnost – potpomažu ne samo urušavanje novinarstva kao profesije nego i duboku, dalekosežnu kontaminaciju društva i potpuno moralno rasulo“, naveli su u zajedničkom saopštenju NUNS i NDNV. Oni su pozvali privredne subjekte da ne sarađuju sa onima koji gaze sopstvenu profesiju i elementarne civilizacijske norme, i time pokažu da im je stalno do društva u kojem posluju.
NUNS i NDNV podsećaju da se u Srbiji dramatično povećava broj kršenja Kodeksa novinara Srbije, što potvrđuju i izveštaji Saveta za štampu.
„U periodu od marta do novembra 2017. godine, u dnevnim novinama je čak 5.292 puta prekršen kodeks, a u prekršajima ubedljivo prednjače Srpski telegraf, Alo, Kurir i Informer. Prema izveštaju za onlajn medije, najveći broj prekršaja beleže portali Espreso, Srbija danas i Telegraf. Mnoge televizijske stanice odavno bi izgubile dozvolu za emitovanje da Regulatorno telo za elektronske medije rade svoj posao, ali sasvim je sigurno da Pink predstavlja dramatičan primer kršenja i zakona i novinarskog kodeksa“, navodi se u saopštenju.
NUNS i NDNV takođe upozoravaju na činjenicu da postoji pravilo da su mediji koji najviše krše etičke i profesionalne norme upravo oni koji su bliski vlasti i koji se dobrim delom finansiraju novcem građana, iz budžeta. Konstatuju takođe da se situacija sa nacionalnog nivoa uveliko preselila i na lokalni i regionalni nivo.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.