"Najbolji su pink, u njima bi putnici bili baš happy": Šta čitaoci Danasa misle o farbanju autobusa? 1foto (BETAPHOTO/BEOINFO)

Najava da će beogradski autobusi biti prefarbani u, kako je gradonačelnik Aleksandar Šapić rekao, „nemanjićko plavo“ izazvala je različite reakcije među čitaocima Danasa, koji su na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici podelili svoja mišljenja o ovom potezu. Takođe smo ih pitali u koju bi oni boju ofarbali autobuse, a najčešći odgovor je bio – pink.

Dok su neki komentari posvećeni estetskom aspektu, većina korisnika ističe ozbiljnije probleme, poput tehničke ispravnosti vozila i saobraćajnih uslova, dok je boja autobusa često u drugom planu.

Jedna čitateljka sarkastično primećuje da, budući da je sve ostalo savršeno u redu s beogradskim javnim prevozom, preostaje samo da autobusi budu uniformisani u istu boju.

„Kako je kvalitet autobusa u sjajnom stanju, novi, čisti, tehnički ispravni, ima ih dovoljno i ne čekamo ih dugo, nismo naslagani u njima kao sardine i ne gušimo se, nema zastoja i gužvi u saobraćaju, ostaje još samo da budu ofarbani i uniformisani u istu boju, koja god ona bila“, napisala je ona.

Ironija je prisutna u mnogim komentarima, jer se čini da je kod većine čitalaca nezadovoljstvo aktuelnim stanjem javnog prevoza mnogo izraženije od brige o boji autobusa.

Tako jedan čitalac predlaže da autobusi budu crni, kao simbolični prikaz trenutne situacije u zemlji.

„Najbolje crni, da se simbolički vidi gde živimo i ko sa nama vlada“, kaže on.

Drugi čitaoci postavljaju pitanje prioriteta gradske uprave, ističući da boja autobusa nije od ključnog značaja.

„Boja autobusa je apsolutno nebitna, sva taksi vozila plava, svi autobusi plavi. Mnogo je važnije da su tehnički ispravni, da vozači ne budu penzioneri preko 70 godina i inostrani građani koji uopšte ne poznaju grad“, navela je jedna čitateljka.

Mnogi komentatori su primetili da se trenutni fokus na boji autobusa čini trivijalnim u poređenju s problemima poput požara ili vozila kojima otpadaju točkovi tokom vožnje.

„Ma mogu i roze da budu, samo da se svaki čas ne zapaljuju, cepaju na dva dela, ne udaraju u kuće kad im otkažu kočnice ili da im točkovi ne ubijaju prolaznike na ulici“, piše jedna čitateljka.

Jedan čitalac je, takođe aludirajući na česte požare u gradskom prevozu, napisao da bi najbolje bilo da boja bude „vatrostalna“.

„Samo da nisu dugine, to je mogla biti opcija, sve je dobro“, napisao je jedan drugi čitalac.

Jedan komentator je rekao da je u redu da autobusi budu plave boje samo ako je to uslov za ulazak u Evropsku uniju.

S druge strane, bilo je i onih koji su imali specifične predloge u vezi s bojom autobusa.

„Za početak neka budu tačni. Japanski su žuti i to mi je ok. I crveni su ok. I bilo koja boja je ok dokle god su tačni i ispravni“, napisao je jedan naš čitalac.

U jednom komentaru sarkastično je predloženo da boja autobusa bude bela, poput vozila komunalne policije i nedavno ofarbanih taksija.

„Zašto ne beli? Pošto su taksi vozila bela, pa komunalna policija beli, zašto ne i autobusi? Opet nekom ogroman novac u džep za farbanje autobusa. Zašto plava, jel to možda po obeležjima vladajućih struktura? Ne može biti plava jer su službe javnog reda i mira plave. Ko je taj ko je odlučio da autobusi budu plavi?“, upitao je jedan naš čitalac.

Autobusa, kako kaže jedna naša čitateljka, treba da ima dovoljno i nebitno je da li će oni biti plavi.

„Najbolje je da autobusi u Beogradu BUDU, i to u što većem broju. Ne znam koliko košta da se prefarbaju svi autobusi u Beogradu, ali moram priznati da je veoma kreativan način da se prijateljima dodeli višemilionski posao s masnom provizijom. Još samo treba ubediti ljude da je to patriotski čin“, napisala je ona.

Pored tehničkih i logističkih pitanja, mnogi komentatori su izrazili sumnju u razloge iza ove odluke.

Jedan čitalac sumnja u ekonomsku pozadinu celog projekta, naglašavajući da je ovo možda još jedan način da se izvuče novac iz budžeta.

„Izgleda da neko treba da uvali tone plave farbe, pa ajde da farbamo autobuse. Kao u ‘Tesnoj koži’ sa plavim koficama i lopaticama“, napisao je on.

Sledeći komentator je dodao da je sigurno u pitanju pranje novca.

„Obično pranje novca, tako da se Šapić lepo ugradio. Svakako Vučić sprema diktaturu s novim zakonima. Ova zemlja je postala distopija pod vođstvom Aleksandra Vučića“, napisao je on.

„Šta se desilo sa 50-icom od 1.10? Ide na 45 minuta?“, zbunjeno je upitao jedan čitalac, a onda dodao: „Što se boje tiče, voleo bih da se Beogradu vrate njegovi zeleni autobusi.“

Među komentatorima su se našli i oni koji su aludirali na dve dobro poznate režimske televizije, od kojih je jednoj zaštitni znak roze boja.

„Najbolji su pink boje, u njima bi putnici baš bili happy“, napisao je jedan čitalac.

Drugi čitalac kaže da autobusi mogu biti i crni, ali da je najbitnije da budu tehnički ispravni.

„Farbanje u novu boju je samo rasipanje naših para“, kaže on.

Na kraju, deo čitalaca se prisetio kako je nekada bilo, naglašavajući da su gradski autobusi u Beogradu nekada bili zeleni.

„U vreme kada sam ja živeo u Beogradu, vozila javnog saobraćaja su bila zelena. Ne znam zašto su uopšte menjali boju“, nostalgično se prisetio jedan komentator.

Bez obzira na sve, čini se da će odluka o boji autobusa ostati manje važna u očima putnika, dok će tehnička ispravnost, sigurnost i organizacija javnog prevoza nastaviti da budu goruće teme za građane Beograda.

U trenutku kada je saobraćajna infrastruktura suočena s brojnim izazovima, prefarbavanje autobusa mnogi vide kao skretanje pažnje s pravih problema, ali svakako kao temu koja izaziva interesovanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari