O štednji kroz sve predmete 1

U beogradskoj OŠ „Drinka Pavlović“ danas je održan prvi FinPis čas, posvećen finansijskoj pismenosti, a učenici su imali priliku da, između ostalog, nauče šta je prihod i rashod i kako da uštede.

U prvoj fazi pilot projekta „Uključivanje finansijskog opismenjavanja u sistem obrazovanja Srbije” učestvovaće učenici od prvog do četvrtog razreda, a kasnije će biti proširen i na više razrede osnovne škole. Pomoćnica ministra prosvete Vesna Nedeljković rekla je da će za sprovođenje ovog projekta biti obučeno više od 1.000 učitelja i nastavnika i da će đaci o finansijskoj pismenosti učiti kroz sadržaje više predmeta.

Pored ishoda, međupredmetno povezivanje sadržaja je ključna stvar u reformi, koji smo počeli da sprovodimo u prvom i petom razredu osnovne škole. Jedan od ishoda će biti i stavka koja meri finansijsku pismenost, odnosno funkcionalno znanje. Finansijska pismenost nije sama po sebi najvažnija, ali je bitna kada je ukomponujemo sa nastavnim sadržajima iz svih predmeta, kada govorimo o razvoju preduzetničke misli i ideje, dualnom obrazovanju istakla je Nedeljković.

Kako je najavljeno, projekat će se sprovoditi tokom ove školske godine i u njemu će učestvivati 1.260 nastavnika i vaspitača i 15.000 dece iz 34 škole i osam predškolskih ustanova širom zemlje. Nedeljković je rekla da će budžetom biti predviđena sredstva za nastavak projekta, kako bi finansijsko opsimenjavanje postalo deo sistemskog rešenja. Projekat realizuju Ministarstvo prosvete i kompanija Visa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari