Kandidati za predsednika Sjedinjenih Američkih Država, demokrata Barak Obama i republikanac Džon Mekejn, potrošili su milione dolara na slanje ekonomskih poruka biračima, budući da su istraživanja javnog mnjenja sprovedena nakon potresa na Vol Stritu pokazala rast popularnosti demokrata. U većini država dva kandidata vode mrtvu trku, dok u Ohaju Obamu podržava dva odsto birača više.

Demokratski kandidat za šefa države pokrenuo je novu marketinšku kampanju u kojoj navodi 12 takozvanih frontova- država sa neodlučnim glasačima. Obamin izborni štab gaji optimizam da će finansijska situacija primorati Amerikance da shvate da su republikanci u prethodnom periodu loše vodili ekonomiju. Obama je obećao biračima da će stati na put malverzacijama na berzi i uvesti „pravila koja uistinu štite investicije i penzije“.

Analitičari smatraju da Mekejn sada ima težak zadatak da ubedi građane da će biti kadar da se uhvati u koštac sa ekonomskim nedaćama. Republikanski predsednički kandidat pokušava da se distancira od politike svog stranačkog kolege, predsednika Džordža Buša. Iako je najpre poricao postojanje krize, Mekejn je nedavno priznao da se SAD suočavaju sa ozbiljnim problemima. „Potrebno je da se uhvatimo u koštac s krizom, obećavam da ću reformisati Vol Strit i nećete morati da brinete za svoj posao“, izjavio je Mekejn.

Zanimljivo je da nijedan predsednički kandidat nema iskustva u vođenju ekonomije. Štaviše, Mekejn je priznao da ne zna mnogo o finansijama, za razliku od inostranih poslova koji su njegov adut. Analitičari, takođe, primećuju da Obama ne ispoljava govorničke sposobnosti, po kojima je planetarno poznat, kada priča o ekonomiji, već pribegava „opštim mestima“ i posve uobičajenim frazama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari