Našim putarima mora se priznati uspeh, obilaznicu dugu 14, 5 kilometara oko grada u ravnici grade više od 30 godina i to baš u Zrenjaninu, gradu koji se proslavio neslavnim rekordima u rešavanju svojih gorućih problema.
Nije baš sve u lokalnoj ingerenciji, reći će neko i biće u pravu, nije sve do lokala ali… kako Kragujevac, kako Svilajnac, kako Jagodina mogu. I taj će biti u pravu.
I dok od prošle zime Zrenjaninac Bekim Rukeci, aktivista udruženja Zrenjaninska akcija, broji kamione teškaše koji tutnje Zrenjaninom a izbrojao ih je hiljadu za deset radnih sati, da bi godinu dana kasnije ta brojka bila još veća, merači zagađenja vazduha bili su takođe neumoljivi.
Zagađenje vazduha koje su kamioni uzrokovali bilo je veliko. A nije samo vazduh bio problem na koji su ukazali aktivisti.
„Ako smo imalo ubrzali završetak obilaznice, koju grade 30 godina, drago nam je jer nameravamo ponovo da izađemo sa nekom akcijom ako budu otezali sa završetkom poslednje deonice. To predugo traje, ulice su oštećene od teških kamiona i trebaće sve da se kompletno obnovi kada jednog dana saobraćaj poptuno bude izmešten iz Zrenjanina. Sada je potrebno da postave saobraćajnu signalizaciju i da usmeravaju teretnjake na taj deo puta“, iznosi svoje mišljenje Bekim Rukeci.
Svečano otvaranje
Ni jedna vlast nije odolela da svečano ne otvori deonicu trase na zrenjaninskoj obilaznici, sve od 1987. godine do danas slikalo se i otvaralo a saobraćajnica nikako da se završi.
Poslednje otvaranje palo je u utorak, 9. avgusta, kada je ministar građevinarstva Tomislav Momirović lično posetio Zrenjanin, da se uveri da je trasa obilaznice gotova.
On je tom prilikom ukazao da su obilaznice ključne za izmeštanje svog teretnog saobraćaja i da one doprinose manjoj emisiji štetnih gasova, ali i da predstavljaju preduslov za razvoj industrije.
Rekao je i da će na proleće početi izgradnja petog sektora, dužine 4 kilometara, što je poslednja deonica obilaznice, a čijim će završetkom sav teretni saobraćaj biti izmešten iz Zrenjanina.
„Prema informacijama koje imam, pojektno tehnička dokumentacija je spremna i ostaje samo da se dogovorimo u kom obimu i kojom dinamikom mogu da krenu radovi na poslednjem kraku, tada izmeštamo i saobraćaj koji ide iz Beograda i sa najavljenim autoputem završavamo kompletnu obilaznicu oko grada Zrenjanina“, precizirao je zrenjaninski gradonačelnik Simo Salapura.
Rekao je i da je to nova razvojna šansa grada i izrazio uverenje da će Zrenjanin, zajedno sa Vladom Republike Srbije, Mniistarstvom i Putevima Srbije obilaznicu oko gradu u potpunosti završiti u naredne dve godine.
Investitor najnovijeg dela zrenjaninske obilaznice je preduzeće “Putevi Srbije” a vrednost radova 484,8 miliona dinara.
Na toj deonici izgrađen je i najskuplji objekat na čitavoj trasi obilaznice – most preko reke Begej, i to je prvi novi most koji je Zrenjanin dobio posle pune tri decenije.
Takođe, u okviru ove faze, izgrađene su i dve kružne raskrsnice i formiran potpuno nov ulaz u grad Zrenjanin, iz pravca severoistoka, što nam u narednom periodu daje mogućnost da u tom delu širimo grad i donosimo nove planske sadržaj
A kolika je ta obilaznica
Provozali smo se trasom obilaznice, zaista se brzo obiđe dobar deo Zrenjanina.
Njen novi krak još uvek nema gužvu, put je nov i lep ali su kanali pored puta duboki i za vozaće koji razvijaju veću brzinu nebezbedni.
Prema projektnom planu cela obilaznica je duga 14,5 kilometara, počinje na ulazu u Zrenjanin iz pravca Novog Sada, kreće se prema izlazu iz Zrenjanina ka Kikindi a onda preko Begeja ide do raskrsnice za put prema Žitištu, odale treba da se nastavi kroz njive do industrijske zone jugoistok i izlaza ka Beogradu.
Do sada je izgrađen veći deo obilaznica a preostalo je da se izgradi još 3,7 kilometara kroz industrijsku zonu Jugoistok.
„Ne bih se hvalio završetkom jedne trase, to koliko se ova saobraćajnica gradi je više za sramotu. Trideset godina nije bilo dovoljno da se završi taj put, to nije za pohvalu. Mi ćemo nastaviti sa našim akcijama, qobilaznica mora da se što pre završi i može više da se oteže. Ulice u Zrenjaninu su oštećene zbog kamiona a vazduh zagađen“, pručuje aktivista „Zrenjaninske akcije“ Bekim Rukeci.
Peti sektor trebao bi da bude kraj priče o obilaznici.
Dužina poslednje deonice iznosi 3,7 km, i na njoj su predviđene dve kružne raskrsnice i nadvožnjak preko železničke pruge Zrenjanin – Vršac.
Za ove radove obezbeđeno je građevinsko zemljište i sačinjena projektna dokumentacija. Procenjena vrednost ove investicije je 600 miliona dinara.
Izgradnjom poslednje deonice, od ukrštanja s državnim putem Zrenjanin – Srpska Crnja. državna granica s Rumunijom, do ukrštanja s državnim putem Zrenjanin – Beograd, u industrijskoj zoni “Jugoistok, stiču se i neophodni uslovi za rasterećenje saobraćaja u neposrednom okruženju kompleksa “Linglong”, čija ogromna logistika nameće nova, što hitnija saobraćajna rešenja u tom delu grada Zrenjanina.
Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.