Objavljen priručnik "Mentorstvo – Vodič za nastavnike u školama" 1Foto: zuov.gov.rs

U izdanju Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja objavljen je novi priručnik „Mentorstvo – Vodič za nastavnike u školama“.

 

Autorski tim koji su činile Tanja Šijaković, Milica Marušić Jablanović, Ivana Đerić, Sanja Blagdanić i Jasmina Đelić, u uvodu ove publikacije ukazuje da prve godine rada u školi za nastavnike pripravnike, kao i za njihove mentore, mogu biti zahtevne i izazovne.

„Izazovi se ogledaju kako u uklapanju u novu socijalnu sredinu, tako i u adekvatnom odgovaranju na zadatke koje posao nastavnika donosi – rad u nastavi (planiranje, realizacija, praćenje i ocenjivanje), saradnja sa kolegama i roditeljima (rad u timovima; roditeljski sastanci), praćenje i dokumentovanje aktivnosti sopstvenog rada itd. Teškoće i izazovi se posebno ispoljavaju ako su pripravnici prepušteni sami sebi, a po pravilu im je potrebno mnogo više od prijateljske dobrodošlice – neophodna im je profesionalna podrška, podsticaj i kontinuirana i neposredna pomoć“, navodi se u uvodu publikacije.

Autorke publikacije ukazuju da su zbog svega navedenog nastavnici mentori od neprocenjive važnosti, ne samo za kvalitetnije obavljanje posla na početku karijere, već za celokupan odnos prema radu i nastavničkom pozivu.

„Kada se profesionalno obavlja, mentorski rad postaje deo kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika. Zato je veoma važno ovaj posao poveriti najboljim i najmotivisanijim nastavnicima u školi“, ističu autorke.

Oslanjajući se na činjenicu da su u priručniku koji je izdao Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja 2009. godine (drugo izdanje 2012.godine) iznete osnovne koncepcijske postavke pripravništva i mentorstva, uloge i kompetencije neophodne za mentorski rad, ovaj novi priručnik pisan je kao njegov logičan sled i dopuna.

Bavi se nekim važnim pitanjima koja u prethodnom priručniku nisu raspravljana i dopunjava prethodno pisane delove koji se tiču neposrednog rada mentora sa pripravnikom.

Priručnik je podeljen na sedam poglavlja: Koraci ka uspostavljanju pripravničko-mentorske prakse u školi; Šta ne treba preskočiti; Upoznajte i podržite svog pripravnika; Mentor kakvom težimo; Planiranje u kontekstu pripravničko-mentorske prakse; Evaluacija pripravničko- mentorske prakse u školi; Dokumentovanje i Prilozi.

Priručnik je dostupan na sajtu Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari