Obradović: Izveštavanje o ratu u Ukrajini je pravi okidač za pretnje Danasu 1Vukašin Obradović Foto: Medija centar

Invazija Rusije na Ukrajinu je podigla intenzitet napetosti na društvenim mrežama, a izveštavanje o ruskoj agresiji je istinski okidač za nedavne pretnje dnevnom listu Danas, smatra Vukašin Obradović, urednik “Danasa na lokalu”.

“Taj stav Danasa i redakcija koje imaju sličnu uređivačku politiku očigledno predstavlja problem, pre svega za desničare i one koji smatraju da Danas treba drugačije da izveštava o agresiji na Ukrajinu”, kazao je Obradović u emisiji Studio Live na N1.

Kako dodaje, Danas je “uvek bio zgodna meta” kad su u pitanju teme odnosa prema Rusiji i Zapadu.

Neposredni povod za najnovije pretnje Danasu bilo je objavljivanje citata Mahatme Gandija, a u Posebnom tužilaštvu za visokotehnološki kriminal su rekli da je postupak u toku i da se radi na identifikaciji osumnjičenih.

Obradović ističe da su ove pretnje posledica “atmosfere koja se stvara dugi niz godina” i “tretmana medija poput Danasa, N1 ili Nove S”.

“Po pravilu to se generiše iz vlasti. Vlast je ta koja svojim odnosom prema medijima predstavlja inicijalnu kapislu, zatim po uhodanom mehanizmu nastupaju tabloidi i neke televizije sa nacionalnim frekvencijama, pa se to preliva na društvene mreže”, kazao je Obradović.

Podsetio je da je u poslednjih nedelju dana bilo šest napada i pretnji, upućenih novinarima Danasa, N1, Nove S i programskom direktoru Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinku Gruhonjiću.

Obradović kaže da su danas saznali i da su njihovoj novinarki Snežani Čongradin ponovo upućene pretnje “iz jedne zatvorene grupe na Instagramu”.

Dodaje da je istoj novinarki ranije pretio i uposlenik Fudbalskog saveza Srbije, a navodi i primer dopisnika Danasa kom je pretila osoba koja živi u njegovoj blizini.

Obradović, koji je učestvovao u radu radnih grupa za bezbednost novinara, kaže da one treba da zauzmu mnogo oštriji stav prema generatorima atmosfere u kojoj se novinarima preti.

Obradović: Trenutno ne postoji model po kom bi profesionalni mediji bili održivi

Vukašin Obradović nije iznenađen podatkom da u Srbiji radi 2.508 medija, a da je medijsko tržište neodrživo.

Prema njegovim rečima, trend je da se otvara veliki broj onlajn raznih medija koji služe pre svega u propagandne svrhe.

“Kada govorimo o indeksu održivosti, kada posmatrate marketinški kolač koji je iz godine u godinu sve manje, onda se postavlja pitanje održivosti. Kako se ti mediji održavaju u životu? Pa tako što ih mi, svi građani Srbije, plaćamo preko raznih konkursa”, rekao je on.

Navodi da je u Požegi televizija “pod kontrolom Radoice Milosavljevića” dobila 50 odsto svih sredstava koje će se dodeliti medijima na konkursu za finansiranje medijskih sadržaja.

Upitan kako može da preživi lokani medij a da se pridržava profesionalnih načela, Obradović kaže da u Srbiji ne postoji poslovni model, pre svega kad se radi o lokalnim medijima, ali i za nacionalne medije koji bi zadržali profesionalnu uređivačku politiku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari