Zaštitnik građana Saša Janković utvrdio je da je Javno preduzeće Jat ervejz diskriminisalo putnicu sa invaliditetom, Ljupku Mihajlovsku zatraživši od nje da potpiše dokument kojim se JAT oslobađa odgovornosti za eventualno pogoršanje njenog stanja. Takođe, ustanovljeno je i da od ostalih putnika nije zahtevano da potpišu takav dokument.

Zaštitnik građana Saša Janković utvrdio je da je Javno preduzeće Jat ervejz diskriminisalo putnicu sa invaliditetom, Ljupku Mihajlovsku zatraživši od nje da potpiše dokument kojim se JAT oslobađa odgovornosti za eventualno pogoršanje njenog stanja. Takođe, ustanovljeno je i da od ostalih putnika nije zahtevano da potpišu takav dokument.
U odgovoru Jata Jankoviću, istaknuto je da je u slučaju Mihajlovske došlo do pojedinačnog propusta, jer je „neko iz mreže Jatovih agenata primenio odavno zastarela pravila“. Dodaje se da je prema novoj međunarodnoj praksi u vezi sa pravima putnika, upotreba tog obrasca sasvim prekinuta. Iz Jata naglašavaju da je nakon što je propust uočen, navedeni obrazac izbrisan je iz Priručnika u kome se greškom zadržao, kao i da su sve organizacione jedinice ovog avioprevoznika ponovo obaveštene da obrazac više nije u upotrebi.
Podsetimo da je Ljupka Mihajlovska, predsednica Udruženja studenata s hendikepom, optužila Jat da je više puta morala da potpisuje „Izjavu o obeštećenju u vezi s prevozom bolesnika Jatom“. U izjavi se navodi da „dole potpisani oslobađa Jat, njegovo osoblje i agente svake odgovornosti za moguće pogoršanje zdravstvenog stanja koje bi moglo da usledi zbog prevoza avionom, čak i ako bi takvo pogoršanje nastalo zbog preduzetih mera ili specifične usluge Jata u vezi s prevozom“. Ona je tada rekla za Danas da nijedna druga aviokompanija ne traži od putnika s invaliditetom da potpisuju sličan dokument, što je Danasu i potvrdilo nekoliko svetskih avioprevoznika.
Zaštitnik građana preporučio je Jatu i preduzimanje dodatnih mera koje bi mogle umanjiti posledice propusta, odnosno da se Jat javno izvini Mihajlovskoj zbog diskriminacije i ponudi joj odgovarajuću kompenzaciju. Janković dodaje i da avioprevoznik u svojim promotivnim brošurama treba da istakne dobrodošlicu na letove osobama sa invladitetom, ali i da razmotre mogućnost uspostavljanja saradnje i pružanja pomoći nekom od udruženja koja okupljaju osobe sa invaliditetom.
Prema Jankovićevim rečima, on juče nije uspeo da stupi u kontakt ni sa kim iz uprave Jata ko bi mogao da kaže da li je nacionalna aviokompanija usvojila preporuke ombudsmana i počela da postupa u skladu s njima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari