„Šta se od nas očekuje? Da podelimo što bolje ocene i da nas niko ne proziva“: Nastavnici nezadovoljni novim pravilnikom o ocenjivanju u osnovnoj školi

Ostavite komentar


  1. NEVEROVATNO! Omoguciti roditeljima da se JOS vise mesaju u obrazovanje, je, naravno, katastrofa. Eno su im dozvolili da se mesaju u medicinu, pa su nam se vratile bolesti koje smo vec i zaboravili da postoje. Problem u prici je OCENJIVANJE! Umesto ZNANJA! Nedavno su direktori raspravljali da li je PROSEK 1,5 jedinica ili dvojka! Ako nastavnik nije u stanju da PROCENI znanje svog ucenika i na osnovu toga mu da zakljucnu ocenu, treba da se mane tog posla. Kakav PROSEK! Postoji milion razloga zbog kojih rezultati nekog deteta mogu varirati tokom godine. Zato ocena na kraju godine obuhvata, osim BROJKI, jos mnogo faktora (trud, mogucnosti, REDOVNOST na nastavi, licne probleme djaka…). Kako bi bilo da oni koji nikada nisu u ruke uzeli dnevnik (ljudi u Ministarstvu, roditelji, skolske uprave…), prepuste nastavnicima da rade svoj posao.

  2. Nikada ni jedan profesor nije odgovarao zato sto je lose radio, a vi ste najveca masa javnih sluzbenika, a ponasate se kao Bogovi, niko nista ne sme da vas pita

  3. Problem je sto je ucitelj ujedno i ocenjivac.
    To je ocigleda konflikt interesa.
    Lepo na svako tromesecje ocene na testovima koji se dodeljuju centralno (kompjuterski iz baze pitanja svakom uceniku svoja.

    Papiri se skeniraju i ocenjuje ih, pod sifrom, neki random nastavnik u bilo kojoj skoli samo da nije onaj koji je predavao.

    I da vidis. Nema konflikta, manje posla za nastavnike (ispitivace).

    Ali nece nastavnici to, jer onda gube moc

  4. Ma vi ste, bre, svemirske kamilice, dušice vasionske! Vaš trenutni pravilnik ocenjivanja izgleda uglavnom ovako; mamini i ttini sinovi,deca btaguna, političara, dkrora i sličnih-ocena 5, ostali dvojke, trojke! Nw vrednujete znanje, nego protekciju! Zato su deca ovakca, zato su političari ovakvi,jer su izrasli iz takvih sredina!!!

  5. Samo ko radi u školi zna kakav je to trenutno pakao. Sa ovakvim zakonskim rešenjima i bahatim roditeljima nastavnici apsolutno nemaju više nikakva prava. Sve kontrole prosvetnih inspektora i nadžnih školskih uprava nisu dobronamerne, unapred se zna da nastavnik nije dobar i da škola ne radi po zakonu. Ovaj pravilnik samo dodatno pospešuje hajku protiv nastavnika. Niko ne čuje glas iz učionice kada su u pitanju nastavni programi, pravilnici i sve zakonske procedure. Gospodo, zatvorite škole! Nastavnici će raditi neki drugi posao.

  6. … nećete ni dobiti, ni vi, ni mi roditelji. Odgovor treba da pročitate izmedju redova – trasira se put neznanja za decu i pogrešnih roditeljskih uloga. Sve je po sistemu „zavadi, pa vladaj“. Ljudi, dodjite sebi. Pustite nadležno ministsrstvo, školske uprave i sl. Oni nemaju stvarni uvid u školsku prsksu. Tu su ssmo da palamude i oteraju i ovo malo poštenih i vrednih prosvetnih radnika. Za par godina neće imati ko da nam uči decu!

  7. Roditeljima dati da ocenjuju svoju decu. Ionako oni sve rade umesto njih. Treba ljudi i da ocene i onda nema prigovora.

  8. Kada stručnjaci iz Ministarstva budu imali kompletan uvid u to na kome počivaju škole, kakve god da su, kada uzmu u obzir da rukovodstvo, pedagozi i ostali „spoljnji saradnici“ u nastavi sav teret prebacuju na nastavni kadar, naše škole će već biti puste. Ovo je višedecenijski problem koji niko ne rešava. Uveli su inkluziju u škole, što jeste humano i donekle (samo privremeno) rešava problem roditelja bolesne dece, a smanjili broj psihologa, pedagoga, logopeda i ostalih iz domena defektologije. Kompletan rad, od pedagoških profila, izrade posebnih planova za svako dete i, na kraju, odgovornost za posao za koji se nastavnici nisu školovali prebačen je na njihova leđa. Da ne govorim o broju učenika po odeljenju i broju potrebnih ocena. Ovo je stvarno sramota.

  9. Po starom dobrom obicaju kukaju nastavnici, nemoj slucajno da su krenuli u obustavu nastave zbog prenatrpanih planova, sto niko od njih ne zeli da sprovede projektnu nastavu, sto ne koriste tehnologiju, a dozvoljeno sredstvo u nastavi je mobilni telefon. Kod nas se jos uvek diktira, a deca pisu u svesku. Ne znam da li su deca u Norveskoj glupa, jer nemaju ocene i pisu veliko slovo tek u 4 razredu osnovne skole.

  10. Pašće im kruna sa glave ako poklone dvojku,direktor se koliko dece obore u avgustu,a to je njihov propust jer nisu u stanju da prenesu osnovno znanje.A kada je to dete od posebnih roditelja nije problem kada poklanjaju petice,čije je znanje upitno i za dvojku.Upises lepo dva i svi srećni,kakvi pravilnici.Prosvetari,čast izuzetcima su toliko sujetni ljudi da nema dalje.

  11. Trebali ste da dodate da svaki roditelj napise zeljenu ocenu i da nastavnik dobije spisak tih ocena. Sramota sta radite prosvetarima.

  12. Sa kojim pravom ucitelj sme da kaze detetu da uzme privatne casove ako ne razume neki predmet???Jel treba ja nju da zovem da radi moj posao.

  13. Sa kojim pravom ucitelj sme da kaze detetu da uzme privatne casove ako ne razume neki predmet???Jel treba ja nju da zovem da radi moj posao.Sram vas bilo za bilo kakvu pobunu

  14. Dosta je ogorčenih i prosvetnih radnika i roditelja. Ne znam ko se bavi decom u ovom slučaju.

  15. Da se podele dobre i prolazne ocena smo već videli osmdesetih godina prošlog veka.Zvalo se to „nagradjivanje prema radu“,a podrazumevalo je visinu ličnog dohotka za nastavnike i stručne saradnike,kao i opšte finasiranje škole.

  16. U skladu sa zakonom najbolje bi bilo da svoj deci dele petice i to je to
    Znaci deca treba da budu sto gluplja to je poenta
    Svugde u svakom odelenju imate samo 10 posto dece koja uce i uvek u svakom razredu cete imati vise od polovine nezadovoljnih roditelja!

  17. Gospodin ili gospodja „ETO“ malko lupa gluposti o sukobu interesa i tromesecnom centralnom ocenjivanju,vecu glupost nikada ne cuh
    Znaci doktor ti odredi dijagnozu i ne sme da vas operise jer je u sukobu interesa jer vas on leci
    Ljudi lupaju da vecih gluposti malo gde ima na svetu kao kod nas

  18. Koska je bačena kreće prepucavanje na relaciji nastavnik-roditelj,a sekta na vlasti zadovoljno trlja ruke.

  19. Nemate pojma o čemu pričate. Pa svaki prosvetni radnik bi voleo da bude samo predavač, da nema veze sa ocenama! To je mnogo manje posla.

  20. Svaki roditelj da popuni formular koju ocenu dete i roditelj zele, preda skoli i lepo im nastavnici daju zeljenu ocenu i sve je tu crno na belo i nema pobune, postotaka.Svi zadovoljni.Sto ne znaju nema veze, tu su zadruge, parovi da decica lepo zarade.Hepiend!

Ostavite komentar


Društvo

Naslovna strana

Naslovna strana za 4. jul 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zdravko Šotra, filmski režiser

Danas čitam danas, Danas sam čitao juče i sutra ću čitati Danas zato što je to sve što nam je ostalo od dnevne štampe.