Drugi strani jezik u petom razredu osnovne škole na kraju prvog polugodišta ocenjivaće se opisno, jer Skupština Srbije nije stigla da usvoji izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojima je predviđeno vraćanje brojčane ocene.
To praktično znači da nijedan učenik u Srbiji na kraju prvog polugodišta neće imati zaključenu jedinicu. Umesto brojčanih ocena nastavnici će koristiti trostepenu skalu ističe se, dobar i zadovoljava, kako je zakonom predviđeno ocenjivanje iz izbornih programa. Takav status ima drugi strani jezik, zajedno sa građanski vaspitanjem i verskom nastavom.
Izvođenje opisne zaključne ocene iz drugog stranog jezika važiće na teritoriji cele države, a ne samo Vojvodine, gde se sutra završava prvo polugodište. U Ministarstvu prosvete potvrđeno je našem listu da je dopis upućen direktorima svih osnovnih škola, što znači da će opisnu ocenu izvoditi i nastavnici iz ostatka Srbije, za koje se drugo polugodište završava 31. januara.
U dopisu koji je juče poslat školama navodi se da je Ministarstvo pokrenulo postupak za izmene ZOSOV-a koje predviđaju brojčano ocenjivanje drugog stranog jezika u osnovnoj školi i da je taj predlog podržao skupštinski Odbor za obrazovanje, ali da zakonske izmene nisu bile na dnevnom redu jesenjeg zasedanja parlamenta, zbog velikog broja zakona i drugih propisa.
Podsetimo, Ministarstvo je još u septembru najavilo da će zakon biti promenjen i nastavnicima sugerisalo da zbog toga vode dvostruku evidenciju – i opisnu i brojčanu. U školama je ovaj dopis svako tumačio kako je hteo. Neki su sve vreme u dnevnik upisivali brojčane ocene i time kršili zakon, drugi su brojčane ocene upisivali u pedagoške sveske, a na tromesečju su u dnevnik unosili opisne. U nekim vojvođanskim školama su čak i zaključili brojčane ocene i sada se pitaju šta da rade, jer je dopis iz Ministarstva stigao tri dana pred kraj polugodišta.
Još veća zabuna je nastala zbog toga što su brojčane ocene od jedan do pet nastavnici morali da pretvore u trostepenu skalu – ističe se, dobar i zadovoljava, a nisu znali po kojim kriterijumima to da urade. Glavna dilema je kako napraviti razliku između trojki i četvorki ili četvorki i petica, ali i zašto bi đaci koji su zaslužili jedinicu bili u istom rangu sa onima koji imaju dvojke i dobili opisnu ocenu zadovoljava.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.