Prema novom cenovniku usluga taksi prevoza, koje je donelo Gradsko veće Subotice, start će biti jedinstven u obe tarife i koštaće 125 dinara, što je povećanje u odnosu na dosadašnjih 95 u dnevnoj, odnosno 120 dinara, u noćnoj tarifi.
Kada je u pitanju cena vožnje po pređenom kilometru, u dnevnoj tarifi će se povećati sa 70 na 75 dinara, dok će u noćnoj tarifi pojeftiniti i iznosiće 85 dinara, umesto dosadašnjih 95 dinara.
“Ako uzmemo da je start 125 dinara i prvi kilometar u dnevnoj tarifi 75 dinara, to u praksi znači da će vožnja na kraćoj relaciji koštati 200 ili 210 dinara, u zavisnosti od gužve u saobraćaju”, kaže za Danas Andrej Gagić, predsednik Saveza taksi udruženja grada Subotice, koje okuplja 17 taksi udruženja.
Upravo kratke vožnje čine okosnicu posla taksista u Subotici, zbog čega povećanje starta ocenjuju kao najznačajniju promenu.
Kako objašnjava Gagić, do sada su te vožnje koštale između 170 i 180 dinara, pa ovo poskupljenje neće predstavljati veliki udar na budžet građana, dok će taksistima značiti mnogo.
“Subotica je relativno mala i svi najčešće gravitiraju ka centru grada. Na to se svodi većina naših vožnji i zato će nam značiti povećanje starta, a minimalno povećanje kilometra se neće odraziti na to da vožnja bude drastično skuplja za ljude koji se voze na dužim relacijama”, objašnjava Gagić.
Kada je reč o noćnoj vožnji, naš sagovornik ističe da je taksi prevoz u noćnim satima vrlo značajan za Suboticu, jer u tom periodu ne saobraća javni gradski prevoz, zbog čega se sva cirkulacija stanovništva oslanja na taksi uslugu.
“Ovom korekcijom tarife neće značajno biti skuplja noćna vožnja, ali će stimulisati kolege koje rade noću, jer će svoju vožnju moći da naplate nešto malo više u odnosu na dnevnu smenu. Ipak je noćni rad teži, ne samo zato što je to vreme kada treba da se odmaramo i spavamo, nego i zbog toga što imamo daleko više poverenja u dnevnu klijentelu nego u noćnu”, dodaje Gagić.
Inače, zahtev za povećanje cena taksi usluga subotički taksisti podneli su Gradskom veću još početkom prošle godine, kada je došlo do poskupljenja goriva i komunalnih usluga.
Tada Gradsko veće nije odobrilo korekciju cenovnika, ali je na ovogodišnji zahtev odgovorilo “zelenim svetlom”.
“Nama i najmanja korekcija, u smislu porasta cene taksi usluga, znači mnogo, jer je generalno došlo do poskupljenja goriva, koje nam je od najvećeg značaja, a posle toga i nabavke delova, usluge servisa i, naravno, svega ostalog. Ako su životne namirnice i energenti poskupeli za građane, poskupeli su i za nas”, kaže Gagić.
Taksisti su sada zadovoljni, dodaje naš sagovornik, i nadaju se da će im novi cenovnik doneti veće zarade u godini koja je pred njima, budući da su u prethodnoj, a naročito u 2020. godini, pretrpeli značajne gubitke.
“Za taksiste je 2020. godina bila izuzetno loša zbog policijskog časa, zabrane kretanja i brojnih drugih ograničenja. Prošle godine je došlo do stabilizacije posla. Putnici su preko dana koristili taksi i tu nismo osetili smanjenje obima posla. Ali, što se tiče noćnog rada, ograničenja zbog kovida još postoje, ugostiteljski objekti i dalje ne rade celu noć, tako da se obim posla noću drži na jednoj trećini od onoga što je bilo pre pojave kovida”, zaključuje Gagić.
Prema novom cenovniku taksi usluga, čija primena bi trebalo da počne 1. februara, dnevna tarifa primenjivaće se od 6 do 22 časa, dok će se noćna tarifa primenjivati od 22 do 6 časova ujutro, kao i nedeljom i u dane državnog praznika.
Kada je u pitanju čekanje po času, ono će biti jedinstveno za obe tarife i koštaće 800 dinara, što znači da u dnevnoj tarifi ostaje na istom nivou, a u noćnoj pojeftinjuje za 200 dinara.
Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.