Odeljenja za pedagogiju i andragogiju i za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu podražali su zahteve Aktiva psihologa i pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama, iznete u otvorenom pismu upućenom Ministarstvu prosvete i drugim relevantnim institucijama.
„Iz pozicije nastavnica i nastavnika koji obrazuju buduće školske pedagoge i psihologe, imamo obavezu da istaknemo važnost uloge naših koleginica i kolega u obrazovnim ustanovama. Ona se ogleda kroz kontinuirano i sistematsko pružanje podrške učenicima, roditeljima i kolegama, ali i razvoju škole kao zajednice“, navodi se u saopštenju.
Zaposleni na odeljenjima za psihologiju i pedagogiju naglašavaju da su kompetencije školskih psihologa i pedagoga međusobno komplementarne i tek kada su udružene omogućavaju da se u školi gradi kultura zasnovana na međusobnom poštovanju i podršci.
„Iskustvo iz prakse nam pokazuje da kada školski psiholozi i pedagozi imaju priliku da svoje profesionalne kompetencije primenjuju u punom obimu, škola postaje mesto u kom i učenici, i nastavno i nenastavno osoblje, i roditelji/staratelji osećaju da pripadaju, napreduju i da su uvaženi“, navodi se u saopštenju.
Prema mišljenju nastavnika Filozofskog fakulteta, otvoreno pismo predstavlja jasan poziv na razgovor o izmenama u obrazovnoj politici i praksi koji će omogućiti da psihoško-pedagoška služba bude mesto podrške razvoju škole i učenika.
Oni su pozivali Ministarstvo prosvete i druge relevantne institucije da u saradnji sa Aktivom psihologa i pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama Srbije, Društvom psihologa Srbije i Društvom pedagoga Srbije jasnije sagledaju i odrede ulogu stručne službe u školi, a zatim i započnu traganje za najboljim načinima da se psihološko-pedagoške službe u školama podrže.
„Ukoliko postoji potreba za tim, nastavnici i istraživači Odeljenja za psihologiju i Odeljenja za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu spremni su da se uključe u razgovore i svojim znanjem doprinesu traganju za najboljim rešenjima za probleme na koje ukazuju naše koleginice i kolege u svom otvorenom pismu“, ističe se u saopštenju.
Podsetimo, Aktiv psihologa i pedagoga u osnovnim i srednjim školama Srbije uputio je premijerki Ani Brnabić i ministarki prosvete Slavici Đukić Dejanović zahteve u kojima traže poboljšanje položaja i statusa psihologa i pedagoga zaposlenih u obrazovnim ustanovama.
Oni su zatražili da se poveća broj i uredi status psihologa i pedagoga u školama kroz izmene zakonskih i podzakonskih akata, kao i da se definišu njihova zaduženja i odgovornosti kroz donošenje Pravilnika o kompetencijama stručnih saradnika.
Aktiv, koji deluje kao neformalna zajednica psihologa i pedagoga koji rade u školama, traži i da povećanje koeficijenta za obračun zarade psihologa i pedagoga za 15 odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.