Ognjanović: Malo više strogosti u školi ne bi bilo na odmet, ocene nisu u srazmeri sa znanjem 1foto EPA-EFE/ANDREJ ČUKIĆ

Nekadašnji direktor beogradske Matematičke gimnazije Srđan Ognjanović je rekao, govoreći o prilikama u prosveti, da se pokazalo da ocene uopšte nisu u srazmeri sa znanjem, navodeći da je tako bilo i pre korone, sada još više.

„Devalvacija ocena je dugotrajan proces, a ni tu naša zemlja nije izuzetak. Slično je i u drugim državama“, rekao je u intervjuu za NIN nekadašnji direktor gimnazije, čiji učenici osvajaju brojne nagrade na takmičenjima u svetu.

On je naveo da se sada pojavljuju ekstremni predlozi koji idu čak i do ukidanja, delimičnog ili potpunog, sistema ocenjivanja koje poznajemo, naglasivši da ne misli da su radikalna rešenja dobra.

„Ovakve ocene kod nas postoje otkad i škole, od vremena Miloša Obrenovića, ne treba to na brzinu da se menja. Ali malo više strogosti ne bi bilo na odmet. Setimo se, na primer, da je nekada dvojka bila neprelazna ocena, da je bilo mnogo više popravnih ispita i ponavljanja razreda“, rekao je Ognjanović.

Možda bi, naveo je, moglo da se pokuša sa praksom koja postoji u mnogim zemljama – da se jednom ili nekoliko puta godišnje u svim školama organizuju eksterna testiranja na nivou cele Srbije i da ona u većoj meri utiču na ocenu.

„To ne samo da bi doprinelo pravednosti u ocenjivanju i ujednačavanju kriterijuma, već bi iz osnova promenilo odnos nastavnik-učenik. Priznajem da je ovo skupo i komplikovano za organizaciju. Ali, ako može u Engleskoj, Švedskoj, Finskoj, može i kod nas“, objasnio je Ognjanović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari