Opasne materije prevoze se i kroz centar Beograda, šta na to kaže gradonačelnik 1Foto: Beta/Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Za manje od mesec dana – amonijak se dva puta izlio iz cisterni. Akcidnet kod Pirota je tek pre nekoliko dana saniran. Pre dva dana, zbog izlivanja otrovnog gasa u Pančevu, uhapšen je vlasnik firme „Saga“ i vozač cisterne.

Transport opasnih materija od 2018. aktivno se prevozi i kroz Vračarski tunel, za koji nadležne službe godinama upozoravaju da nije bezbedan. Da li je to dovoljan signal da se nadležni aktiviraju i preduzmu konkretne korake kako bi se garantovala bezbednost?

U gluvo doba noći, amonijak je počeo da se izliva. Zbog toga je desetak stanovnika pančevačkog naselja Topola zatražilo pomoć lekara. Problem je saniran, vlasnik i vozač cisterne su uhapšeni. Nadležni tvrde i da su građanii bezbedni, prenosi N1.

„Merenja koja smo uradili zajedno sa kolegama iz Vatrogasno – spasilačke brigade Beograd su pokazala da je koncentracija amonijaka daleko ispod koncentracije koja ugrožava zdravlje i bezbednsot građana“, rekao je komandant Vatrogasne brigade Pančevo Boro Majkić.

Šta je dovelo do izlivanja amonijaka u Pančevu i da li je posed na kome se akcident dogodio bio obezbeđen – još nije poznato. Zvanično se ne zna ni zašto su cisterne sa otrovnim gasom izletele iz šina u blizini Pirota, ni ko je za to odgovoran. A kako bi se incidenti izbegli i građanima garantovala bezbednost, nedležni moraju više da se aktiviraju kada je reč o primenjivanju procedura, poručuje profesor Saobraćajnog fakulteta Kristo Lipovac.

„Prvenstveno mislim na ministarstva, kako ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja, tako i Ministarstvo unutrašnjih poslova, ali ovo podrazumeva zaista, jednu novu, veću energiju, vreme, posvećenost bezbednosti saobraćaja i da ne čekamo da nam se dogode incidenti“, smatra Lipovac.

Opasne materije godinama se transportuju i kroz Vračarski tunel u glavnom gradu. Međutim, gradonačelnik o tome – neobavešten.

„Ja ne znam, ja zaista ne znam, ja ovo prvi put čujem od vas da se kroz Beograd prevoze opasne materije – da je to nebezbedno. Ne mogu da verujem da bi neko dozvolio da se kroz grad ili bilo gde kroz državu prevoze opasne materije“, kaže gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

„Pa to je dosta problematična izjava gradonačelnika, ako stvarno ne zna da se tamo prevoze opasne materije, jer se to dešava – sad će pet godina, tamo negde od sredine 2018. zato što je ukinuta pruga oko Kalemegdana i onda su morali za Pančevo da voze tuda“, navodi novinar Birna Radmilo Marković.

A da je tunel za tako nešto nebezbedan, najpre su upozorili nadležni pre pet godina. Podatke o tome ima Infrastruktura železnice Srbije, ima ih i Sektor za vanredne situacije MUP-a. Novinar Birna Radmilo Marković kaže da se godinama ne ispunjavaju uslovi koje propisuje protivpožarna inspekcija.

„I postoji jedan, da kažem, dramatičan izveštaj vatrogasaca iz 2018. koji su opisali šta se dešava, ako bi se putnički voz zaglavio dole u tunelu i izbio požar, tu nema prostora za evakuaciju, a cela ova druga priča je u vezi sa opasnim materijama koje te inpekcije uopšte ne uzimaju u obzir, to bi trebalo da postoji procena rizika od katastrofa za grad Beograd da uradi taj scenario šta se događa u tunelu, ako se nešto desi sa opasnim teretom, međutim, toga još nema“, kaže Marković.

Međutim, da je sve još tada ispravljeno, uverava gradonačelnik, iako, kako i sam kaže, ne zna da se kroz Beograd transportuju otrovne materije.

„To su sve stvari koje su u tom momentu zatečene – 2018. – nema veze da nije bezbedan prevoz opasnih materija, već na licu mesta inspekcijska kontrola koja je zatekla, dala šta treba da se uradi i to je u tom momentu ispravljeno, jer da nije ispravljeno ne bi moglo dalje da se nastavi“, rekao je Šapić.

Iako je nastavljeno, nadležni nisu precizirali šta je tačno urađeno i ispravljeno. Osim Vračarskog tunela, opasni teret prolazi i kroz stanicu Vukov spomenik – za koju je takođe ustanovljeno da nije bezbedna za evakuaciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari