Iako “slika vredi hiljadu reči”, u slučaju neasfaltiranog kraka Kireške ulice ni čitav album fotografija ne bi mogao da dočara kako izgleda život njenih stanovnika koji se, kada je sunčano, bore sa peskom, a kada padnu kiša ili sneg, sa vodom i blatom.
U produžetku Kireške ulice, odnosno njenom kraku, pre nekoliko godina izgrađene su kuće u nizu, a potom i zgrade, ali asfalt do danas nije dobila.
Umesto toga “krasi” je zemljani put prožet nekada posutim tucanikom i sitnim kamenjem, koji je toliko neravan, da izgleda kao svojevrsni poligon za kros motore i kvad vozila.
Na samom početku ulice nalaze se rupe, jedna za drugom, različitih veličina i dubina, tako da se u svega nekoliko metara može izbrojati njih 35.
U ostatku ulice nema toliko rupa, koliko ima velikih udubljenja, a prašina koju raznosi vetar, svakom prolazniku “ulazi” u oči.
“Nije trebalo da dođete danas, kad je lepo vreme. Treba da dođete dan posle kiše ili kad kiša pada. Kad pada kiša, onda treba da vidite na šta ovo liči”, kaže jedan od stanovnika koji živi u zgradi na početku ulice, signalizirajući da smo u posetu došli u “pogrešno vreme”.
“Sada se može proći peške i može se proći kolima, ali treba doći onda kada ne može ni čamcem da se prođe”, dodaje on.
Kako priča naš sagovornik, kišnim danima život u ovoj ulici predstavlja poseban izazov, jer se sve rupe i udubljenja ispune vodom, pa automobili vrlo lako mogu da stradaju zbog toga što se teško može proceniti njihova dubina, dok je s jednog kraja na drugi kraj ulice nemoguće preći peške.
“Ovde bude jezero i ne može da se prođe. Tu bude voda od 20, 30 do 50 centimetara”, pokazuje rukama stanovnik ulice “prostranstvo” tog jezera.
Ništa bolje nije ni kad se voda povuče, jer tada za sobom ostavlja blato, pa kada vozila prolaze, stvaraju se novi nanosi, čime se postojeća udubljenja se još više produbljuju.
Da muka bude veća, leva i desna strana ulice nisu na istom nivou.
Naime, kako predočava naš sagovornik, levu i desnu stranu ulice nije gradio isti, već dva različita investitora, od kojih je prvi izgradio kuće u nizu na levoj strani ulice, koje imaju uredno izbetoniran prilaz.
Potom je drugi investitor izgradio zgrade na desnoj strani ulice, podigavši ih za, kako kaže, “više od pola metra” od nivoa na kojem su izgrađene kuće u nizu, te čak i kada bi ulica dobila asfalt, biće je teško poravnati i napraviti slivnike.
Zbog toga se sada dešava da voda “zapljuskuje” levu stranu ulice, nanoseći blato i pesak stanovnicima ispred kuća, dok je onima koji žive u zgradama na desnoj strani ulice ulazak u automobil nezamisliv bez čizama.
“Parkiraju u rupama. Kad padne kiša, ne mogu da uđu u auto, za to im trebaju čizme, da uđu u auto”, kaže naš sagovornik.
On dodaje da je još jedan od problema nedostatak parkinga u ulici, navodeći kao primer zgradu u kojoj ima 18 stanova, a obezbeđena su svega tri parking mesta i pet garaža, zbog čega su stanovnici ulice primorani da se parkiraju u ulici.
“Tako su isplanirali da nema mesta za parking. Nisu planirane ni zelene površine, mesto gde će se deca igrati, tuga i nesreća. To je jedna opšta katastrofa”, ocenjuje stanovnik ove ulice, zaključujući da nisu krivi investitori koji su dobili građevinsku dozvolu, već oni koji su građevinsku dozvolu investitorima izdali.
Međutim, čini se da se mukama našeg sagovornika i ostalih stanovnika ovog kraka Kireške ulice uskoro bliži kraj, jer je na redu za asfaltiranje.
Kako za Danas kaže Ognjen Golubović, direktor Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Subotica, krak Kireške ulice je uvršen u Program poslovanja preduzeća za ovu godinu i kolovoz u ulici će dobiti dugoočekivani sloj asfalta.
Više vesti iz ovog grada čitajte na ovom linku.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.