Osnovana Nacionalna asocijacija roditelja i nastavnika 1Foto: Fonet

U Beogradu je danas održana osnivačka skupština Nacionalne asocijacije roditelja i nastavnika Srbije, krovne organizacije koja okuplja predstavnike strukovnih udruženja prosvetnih radnika, udruženja roditelja, školskih klubova roditelja i nastavnika i opštinskih saveta roditelja.

Osnivanje Asocijacije je deo projekta “Partnerski za obrazovanje”, koju su pokrenuli Fondacija za otvoreno društvo i Unicef, sa ciljem da se promoviše i osnaži saradnja roditelja, nastavnika i škola, kako bi uspešno inicirali promene u obrazovanju i rešavali konkretni problemi s kojima se suočavaju svi učesnici u obrazovnom procesu.

Tanja Ranković, rukovoditeljka programa obrazovanja u beogradskog kancelariji Unicef-a, je ocenila da je osnivanje Nacionalne asocijacije veliki korak ka poboljašnju kvaliteta obrazovanja, te da očekuje da će roditelji i nastavnici biti partneri institucijama sistema u kreiranju obrazovnih politika i mera koje je unaprediti postojeći obrazovni sistem.

Kako se čulo na jučerašnjem skupu, asocijacija treba da osnaži roditelje i prosvetne radnike da učestvuju u već postojećim telima, kao što su saveti roditelja, školski odbori i klubovi roditelja i nastavnika, da bude mesto sa kojeg će se pokretati različite inicijative i diskusije, ali i da doprinese decentralizacija obrazovanja.

– Mi smo naučili da škola i porodica funkcionišu odvojeno, čak smo došli do toga da je bolje da nemaju nikakvu komunikaciju, što je krajnje neobično, jer su i jedni i drugi na zajedničkom zadatku da pripreme decu za budući život. Brojni primeri u medijima svedoče da se njihova saradnja dešava u konfliktnim situacijama. A upravo te negativne pojave treba da nas motivišu da se uspostavi produktivna saradnja. Zbog nedostatka te saradnje često se dešava da se nastavnici mešaju u ulogu roditelja, pa im zameraju kako su vaspitali svoju decu, a roditelji, s druge strane, kritikuju nastavnike i njihov rad – kaže za Danas Aleksandar Baucal, profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, koji je učestvovao na današnjem skupu. On naglašava da su benefiti te saradnje višestruki.

– Roditelji najbolje poznaju svoju decu, znaju šta ih zanima, kako uče, šta može da ih motiviše da savladaju ciljeve koje škola postavlja i ukoliko bi sarađivali sa nastavnicima, to bi njima olakšalo rad u smislu individualizacije nastave. S druge strane, ako nastavnici informišu porodicu kako učenici napreduju i da li imaju poteškoće u učenju, to će pomoći roditeljima da na neki način izvrše uticaj i pomognu da se krize prevaziđu. Nije uloga roditeljda da sede kući i budu nastavnici umesto nastavnika, jer se obrazovanje dešava u školi, ali treba da pomognu da međusobna saradnja bude što kvalitetnija i produktivnija i da se preveniraju određeni sukobi – ističe Baucal, napominjući da će brzina tog procesa “biti naše ogledalo, kao društva i kao pojedinaca”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari