Američki dnevnik Vašington post otkazao ponudu da administraciji Baraka Obame prodaje pristup lobistima i interesnim grupama za 25.000 dolara, uključujući i specijalne, kolegijalne, neslužbene večere sa zvaničnicima Bele kuće, članovima Kongresa, poslovnim liderima i drugim važnim igračima, u domu izdavača ovog lista Ketrin Vejmot.


Međutim, sve je palo u vodu a u redakciji Posta se digla galama kada se pojavio marketinški flajer u kojem stoji da je trebalo i novinari da budu deo paketa. Vejmotova je stoga brže bolje otkazala večere. Ponuda je bila adresirana pre svega na važne igrače iz oblasti zdravstva u vreme kada Obamina administracija planira velike reforme u ovoj oblasti.

Flajer je, kako se navodi, odobrio Čarls Pelton, izvršni direktor marketinga u Vašington postu, koji je priznao svoju „veliku grešku“. Prema njegovim rečima, prva večera je bila predviđena za 21. jul, na kojoj bi se razgovaralo o novom predlogu o zdravstvenoj nezi. Republikanski kongresmen Džim Kuper bio je pozvan kao specijalni gost. Pelton, koji je u Postu zadužen za organizacije konferencija i događaja, izjavio je da je pozvao oko dvadesetak biznismena, advokata i predsednikovih zdravstvenih savetnika na predviđenu večeru. Iz Bele kuće, međutim, navode da nijedan zvaničnik administracije nije pristao da prisustvuje večeri.

„Večere sa pravim ljudima mogu da preinače debatu“ stoji u flajeru. „Energične i smele“? Da. „Konfrontirajuće“? Ne. Opuštenost u domu Ketrin Vejmot je zagarantovana“.

Slične večere bile su planirane i u budućnosti na kojima bi se razgovaralo o važnim političkim inicijativama Bele kuće. Svaka bi koštala 25.000 dolara, sa jednom večerom gratis, od ukupno 11 čija je vrednost 250.000 dolara.

Vejmotova smatra da ovakva ponuda nije u skladu sa novinarskim integritetom. Na pitanje da li na ovakve forume gleda kao na kupovanje pristupa novinarima Posta, Vejmotova kaže: „To se tako može shvatiti, ali to nije način na koji bi to trebalo da bude učinjeno“. Prema njenim rečima, situacija bi bila uporediva sa na primer situacijom da kompanija kupuje oglase u listovima a da se zna da oni možda „mrze“ sadržaj na tim stranama.

Izvršni direktor vodećeg američkog lista Markus Braučil, putem mejla obavestio je članove redakcije: „Nećemo prisustvovati večerama gde bi se obećanja davala u zamenu za novac. Jer bi to značilo da novinari ovog lista mogu da se kupe“. Braučil, koji je o ovakvim večerama razgovarao sa Vejmotovom još prošle godine, kaže da je saglasan da novinari prisustvuju samo u slučaju ako bi mogli da kontrolišu prirodu konferencije. Oglasio se i jedan bivši službenik Posta rečima da je ova šema razmatrana još ranije zbog ekonomskih neprilika u kojima se našao list, koji je u prvom kvartalu ove godine zabeležio gubitke od 19 miliona dolara.

S druge strane, portparol Vašington posta Kris Korati kaže da sadržaj naveden u flajeru nije u skladu sa vizijama kompanije, koje podrazumevaju nezavisne, politički orijentisane događaje za novinare a ne večere ovog tipa. „Naši novinari neće učestvovati u ovakvim događajima“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari