Otvoren rekonstruisani granični prelaz Bajmok između Srbije i Mađarske 1Foto: FoNet/Zoran Mrđa

Ministar finansija Siniša Mali prisustvovao je otvaranju novoizgrađenog, rekonstruisanog graničnog prelaza Bajmok, između Srbije i Mađarske i istakao da njegova modernizacija unapređuje kvalitet putovanja putnika, kao i kvalitet rada carinicima i policajcima.

Otvaranju novog prelaza prisustvovali su šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici, državni sekretar Ministarstva unutrašnjih poslova Milosav Miličković i pomoćnik ministra za evropske integracije Branko Budimir.

Ministar Mali istakao je da je izgradnja novog graničnog prelaza Bajmok, na već postojećoj lokaciji završena u roku od 18 meseci, nakon intenzivnih radova u koje je uloženo 2,1 miliona evra.

„Projekat izgradnje novog prelaza najvećim delom finansiran je iz predpristupnih fondova EU, u iznosu od 1,8 miliona evra, dok je drugi deo sredstava u iznosu nešto većem od 300.000 evra obezbeđen kroz nacionalno sufinansiranje“, rekao je Mali.

Ministar je ocenio da će novi prelaz znatno rasteretiti gužve na granicama sa Mađarskom, odnosno prelaze Horgoš i Kelebiju, s obzirom da se nalazi na pola puta između Subotice i Sombora. On je rekao da je prelaz izgrađen u skladu sa najvišim standardima i da sadrži sve što je neophodno za nesmetano funkcionisanje putničkog prometa i efikasan rad graničnih službi.

„U okviru prelaza sada se nalaze po dve saobraćajne trake na ulazu i izlazu iz zemlje, što će značajno ubrzati saobraćaj. Najviše koristi od novog prelaza imaće upravo putnici, jer će u sezoni kada je njihov broj najveći, ovaj prelaz predstavljati dobru putnu alternativu“, rekao je Mali.

Otvoren rekonstruisani granični prelaz Bajmok između Srbije i Mađarske 2
Foto: Beoinfo

Preko prelaza u Bajmoku u proseku dnevno prođe 700 automobila, ali sada se očekuje značajan porast broja vozila, kaže ministar i napominje da se tim putem najbrže može stići do nekih evropskih prestonica, poput Beča.

„Imajući u vidu idealan položaj ovog graničnog prelaza, Uprava carina je tokom sprovođenja projekta stvorila sve uslove i za uspostavljanje autobuskog saobraćaja, pa tako pored trake namenjene za autobuse, postoji i poseban objekat za njihov pregled. Ostaje samo da prevoznici pribave dozvole za prelazak državne granice od Ministarstva saobraćaja, i autobuski prevoz može da počne“, rekao je Mali.

Ministar Mali napominje da na prelazu Bajmok neće, kao ni do sada, biti teretnog saobraćaja, a prelaz će raditi od 7 do 19 časova, ali razmišlja se o uvođenju 24-časovnog radnog vremena, što do sada nije bio slučaj.

Osim unapređenja uslova za rad, ministar podseća da su zaposleni u Upravi carina, kojih je oko 2.800, dobili povećanje plata od 8,5 odsto, što je predviđeno budžetom za 2019. godinu.

„Radnici Uprave carina su veoma posvećeni i predani svom poslu, u kojem ostvaruju odlične rezultate. Zahvaljujući njihovom efikasnom radu tokom prethodne godine u državni budžet slilo se više od 586 milijardi dinara, što je za 10,47 odsto više u odnosu na 2017. godinu“, rekao je Mali.

Ministar kaže da se išlo i korak dalje, pa će donošenje novog Carinskog zakona i Zakona o carinskoj službi dodatno olakšati rad carinskim službenicima. Ministar je istakao da je strategija Vlade Republike Srbije da u narednih pet godina kompletno carinsko poslovanje, i uvoz i izvoz, budu potpuno automatizovani.

Otvoren rekonstruisani granični prelaz Bajmok između Srbije i Mađarske 3
Bajmok     Foto: FoNet/Zoran Mrđa

„Komunikacija između carine i privatnog sektora obavljaće se elektronski, odnosno, više neće biti papira niti čekanja u redovima na podnošenje dokumentacije, što je ključna izmena koju donosi novi Carinski zakon. Zakonom o carinskoj službi obezbeđujemo veću pravnu sigurnost, bezbednost društva i zemlje, jačamo integritet carinskih službenika i smanjujemo mogućnost za korupciju“, naveo je ministar.

Mali je podsetio da je u toku i izgradnja graničnog prelaza Sot, koji je veličine Bajmoka, a nalazi se na granici sa Hrvatskom i da se završetak radova očekuje u drugoj polovini 2019. godine. Predviđena je i izgradnja novog graničnog prelaza Kotroman, na postojećoj lokaciji.

Na tom prelazu predviđena je izgradnja svih potrebnih sadržaja, uključujući i kamionski terminal. Obezbeđena su i sredstva za izgradnju graničnog prelaza Gostun prema Crnoj Gori, a ove godine trebalo bi da zaživi i prvi integrisani granični prelaz sa Makedonijom Preševo-Tabanovce“, rekao je Mali.

Rekonstrukcija prelaza Bajmok deo je šire agende, agende povezivanja, rekao je šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici. On kaže da postoji potreba za povećanjem efikasnosti i kapaciteta graničnih prelaza i istakao da je Bajmok primer kako treba da izgledaju granični prelazi u 21. veku.

Otvaranje graničnog prelaza deo je i jedne šire strategije o međusobnom upravljanju granicama koje je 2012. godine Srbije potpisala sa EU, a zove se Integrisano upravljanje, zato što podrazumeva uključivanje od strane Uprave carina, preko Ministarstva unutrašnjih poslova, kao i drugih uprava, kako bi upravljanje bolje funkcionisalo. EU je sa zadovoljstvom tesno sarađivala sa Srbijom kako bi podigla efikasnost i kapacitete ovog sistema“, zaključio je Fabrici.

Direktor Uprave carina Srbije Miloš Tomić izjavio je da je rekonstruisani granični prelaz Bajmok ka Mađarskoj od danas moderniji i funkcionalniji, zbog čega s pravom očekuje da rastereti granične prelaze u okolini.

Pošto sam i sam odavde, znam da će se ovim ostvariti san Bajmočana na koji čekaju već 30 godina“, istakao je Tomić i dodao da će ovaj prelaz biti od velikog značaja za sve putnike koji žele da skrate put do nama najbližih evropskih metropola.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari