Pre pet godina grupa novosadskih entuzijasta osnovalo je Udruženje za promociju društvene odgovornosti kao neprofitnu, nevladinu, nestranačku organizaciju koja okuplja ljude različitih obrazovnih profila i profesija, profesionalno ostvarenih, sa ciljem da se kroz društveni aktivizam obezbede preduslovi za bolji i kvalitetniji život građana ove zemlje.
„Naše aktivnosti vezane su za lokalne sredine, iako se borimo za univerzalne vrednosti“, kaže predsednik Udruženja Aleksandar Savanović.
„Smatramo da društvena odgovornost ne sme da bude samo vezana sa privredne subjekte, već to treba da bude imperativ svakom pojedincu u cilju kreiranja boljeg društvenog okruženja i obezbeđivanja kvalitetnijeg života“.
On ukazuje da njihova kritika određenih društvenih pojava nije samo verbalna i načelna, već kroz aktivizam i pozitivne kampanje žele da podstaknu i druge da je pozitivan pristup najefikasniji u borbi protiv negativnih društvenih pojava.
Iz takvog shvatanja i stremljenja – da se pozitivnim akcijama bore protiv negativnosti nastao je projekat „Učim+Znam=Vredim“, kojim Udruženje ukazuje da je pamet i obrazovanje jedan od najvažnijih stubova društva koje želi da se razvija i napreduje i da je stoga logično da se mladi ohrabre da neguju te vrednosti i dobiju društveno priznanje za svoje uspehe.
Taj projekat se već pet godina realizuje u Novom Sadu, a zatim se proširio i na još šest okolnih opština: Sremske Karlovce, Srbobran,Temerin, Bački Petrovac, Beočin i Žabalj.
„Prve godine smo na 14 bilorda objavili slike i uspehe 30 đaka, a ove godine na 70 bilborda više od 379 učenika osnovnih i srednjih škola, po vrlo rigoroznom kriterijumu da su na domaćim, republičkim i međunarodnim takmičenjima znanja i umetnosti osvojili neko od prva tri mesta“, priča Savanović.
Prve godine objavljivanje slika i priznanja koje su đaci dobili bilo je veliko iznenađenje, pa i svojevrsni šok, podseća naš sagovornik, a sada je to uobičajena stvar. A što je najvažnije, projekat je naišao na opšte oduševljenje i podršku javnosti.
Projekat, smatra on itekako daje rezultate kako za đake koji su najbolji u svojim oblastima ili među najboljima u republici , pa čak ove godine i među najboljima u svetu. U oblasti informatike Tadija Šebez je drugi, a Nikola Pešić treći u svetu na informatičkoj olimpijadi. Obojica su i balkanski prvaci u informatici.
„Kada su se pojavili ti bilbori prve godine svi su bili u šoku, postoji stereotip za te takve đake da su oni štreberi i tako dalje. I odjednom pokazuje odnos prema njima“, priča sa oduševljenjem Savanović.
Kao poseban rezultat navodi da su na bilbordima slike dece koja su odlučila da se takmiče podstaknuta uspesima i društvenom promocijom svojih drugara.
Projekat UČIM+ZNAM=VREDIM pobrao je veliku medijsku pažnju u gradu, zemlji i regionu i nagrađen je Zlatnim priznanjem za najbolju društveno odgovornu kampanju u 2015. godini, koju dodeljuje UEPS – Udruženje za tržišne komunikacije. Odjek u javnosti koji je izazvao ovaj projekat, ne samo u Srbiji, već i regionu, govori da smo na dobrom putu. Naš program je pozitivnim protiv negativnog, naša članska karta je aktivizam. Drago nam je što iz godine u godinu broj naših članova raste“, dodaje Savanović.
On podseća da je „osnovni cilj projekta da ovom akcijom, uz podršku Pokrajinske vlade i svih lokalnih samouprava u mestima gde se projekat realizuje, podstaknemo pozitivne društvene vrednosti i ohrabrimo najbolje i najmlađe među nama da budu aktivni učesnici ove kampanje, koja će, upravo, istaći njihove uspehe, vrednost i znanje, ukazujući na značaj obrazovanja i pozitivnih primera naše zajednice među mladima“.
Zahvaljujući inicijativi Udruženja, lokalne samouprave više nagrađuju đake koji se takmiče, jer je cilj da se,ako je moguće, mladi talenti zadrže u tim zajednicama.
Projekat ima stratešku podršku Pokrajinske vlade, kao i podršku svih sedam lokalnih samopurava u kojima se kampanja održava, ali pre svega uz pomoć i podršku odgovornih kompanija i pojedinaca.
„Mi se ne kandidujemo da trošimo budžetski novac, nego želimo da kao građani kojima je zaista stalo, pre svega, do svoje dece i toga kako će odrastti i kakve uzore će imati, ali i do promocije naših mladih sugrađana kojima je zaista potrebna pažnja. Znači, da ih promovišemo na najbolji način, a sa druge strane, da motivišemo kako kompanije koje mogu da pomognu kroz partnerstvo i eventualno ulože u njih kroz stipendije i sponzorstvo i angažuju ih jer su to elita generacija u tom nivou školovanja. To nam je ideja, izabrali smo teži put, ali na kraju krajeva mi nismo profesionalna organizacija koja živo od projekata, naša namera je mnogo plemenitija“, zaključuje Savanović.
Jastuci i paketići za bolesne mališane
Udruženje za promociju društvene odgovornosti uspelo je ove godine da poveže jednog donatora sa Nacionalnim udruženjem roditelja dece obolele od raka NURDOR koji je obezbedio paketiće za bolesne mališane, alii anatomske jastuke za sve roditeljske kuće i hematološka odeljenja bolnica u kojima se deca leče.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.