Šef odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Miloš Pavlović izjavio je danas da je sporazumni raskid ugovora između grada i turske kompanije Kentkart koja upravlja sistemom Bus plus predstavlja „simulovani pravni posao“ i da gradska vlast pokušava da „iza leđa javnosti nekim poslovima nadoknadi štetu turskoj kompaniji“, saopštila je stranka.
„Životno, logično i poslovno je nemoguće da Kentkart raskine siguran posao koji će trajati narednih 13 godina i koji će mu za to vreme doneti 100 miliona evra dobiti, a da ne bude obeštećena“, rekao je Pavlović novinarima pre početka sednice gradskog parlamenta, na čijem je dnevnom redu i predlog raskida ugovora sa Kentkartom.
Pavlović je podsetio da je grad 2021. godine produžio ugovor sa Kentkartom na 13 godina sa obrazloženjem da je to odličan posao i da će doprineti većoj prodaji karata, a raskida ga posle dve godine sa istim obrazloženjem da će broj karata biti povećan.
„Kako je moguće da turska kompanija Kentkart raskida posao za narednih 13 godina koji im donosi najmanje sedam miliona evra dobiti godišnje i pristaje da se pravo korišćenja softvera trajno prenese na Grad Beograd“, pitao je Pavlović.
Pavlović je naveo da gradska vlast planira osnivanje javnog preduzeća za naplatu karata, što je nezakonito, jer grad već ima Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) koje ima infrastrukturu za obavljanje tog posla.
Šef odborničke grupe Narodne stranke je naveo da gradska vlast namerava da sprovede „koruptivni posao“ u vezi sa stavljanjem pod hipoteku 38,4 hektara zemljišta u Krnjači, koje je u svojini grada.
„Hipoteka služi za obezbeđenje novčanog potraživanja Poreske uprave prema Javnom komunalnom preduzeću Lazarevac. Neuobičajeno je da jedan državni organ daje hipoteku radi obezbeđivanja novčanog potraživanja drugog državnog organa. Gradska vlast u ovom slučaju primenjuje tržišni princip koji nije primenjivala kada je prodavala Sava centar za 175 evra po kvadratnom metru“, rekao je Pavlović.
Pavlović je istakao da vrednost potraživanja i vrednost zemljišta koje se stavlja pod hipoteku nisu predstavljeni ni odbornicima niti javnosti.
„Te katastarske parcele se nalaze na budućoj trasi budućeg puta Beograd-Zrenjanin. Neko želi da po ceni koja iznosi 60 odsto od procenjene vrednosti proda zemlju i da čeka izgradnju mosta kako bi potom profitirao na prodaji te zemlje po većoj ceni“, zaključio je Pavlović.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.