Кampanju „Tanka je linija“ pokrenuli su međunarodna organizacija Transportna zajednica i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, sa ciljem podizanja svesti u javnosti i edukacije vozača i drugih učesnika u železničkom saobraćaju o opasnostima na pružnim prelazima u Srbiji. Naredna decenija u Srbiji, istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, biće decenija železnice. On […]
Кampanju „Tanka je linija“ pokrenuli su međunarodna organizacija Transportna zajednica i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, sa ciljem podizanja svesti u javnosti i edukacije vozača i drugih učesnika u železničkom saobraćaju o opasnostima na pružnim prelazima u Srbiji.
Naredna decenija u Srbiji, istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, biće decenija železnice.
On je dodao da je ove godine izdvojeno više od šest milijardi dinara u budžetu infrastrukture za revitalizaciju postojećih pruga, što je značajan iskorak u odnosu na prethodnu godinu.
Vesić je rekao da u narednom periodu Srbija mora intenzivno da se bavi bezbednošću saobraćaja, jer je veliki procenat poginulih i u drumskom i u železničkom saobraćaju.
„Planirano je formiranje posebnog sektora u Ministarstvu koji će se baviti bezbednošću na svim vidovima prevoza, jer je neophodna koordinacija“, rekao je ministar i dodao da je razvoj domaćeg saobraćajnog sistema i infrastrukture takav da je neophodno više se pozabaviti pitanjem bezbednosti saobraćaja.
Zakon o bezbednosti u železničkom saobraćaju, najavio je Vesić, deo je seta zakona koji će biti usvojen tokom proleća.
„Ministarstvo će predložiti desetak zakona, a u okviru tih zakona biće i četiri železnička zakona koja su deo naših pregovora sa EU. Time ćemo, kada je u pitanju železnički saobraćaj, gotovo potpuno biti usklađeni sa propisima EU, čim sam posebno zadovoljan“, naglasio je Vesić.
Direktor Transportne zajednice Matej Zakonjšek je rekao da je kroz kampanju neophodno ukazati na opasnosti nepravilnog prelaska pružnih prelaza, a sve u cilju postizanja „Vision Zero“ sistema – da u nesrećama na pružnim prelazima nema smrtnih slučajeva.
„Nesreće će se dešavati, ali je cilj da, kada se one dese, nema smrtnih ishoda. Za to je potrebno i obezbeđivanje prelaza i edukacija vozača i drugih učesnika u saobraćaju, kao i odlična koordinacija sa hitnim službama kada do nesreće dođe“, rekao je Zakonjšek i naglasio da Srbija nastavlja da preduzima dodatne mere za bezbednost pružnih prelaza.
Naveo je da je od više od 2.100 putno-pružnih prelaza u Srbiji, oko 400 je opremljeno aktivnom zaštitom koju čine zvučna i svetlosna signalizacija i barijere, a zajedno sa Svetskom bankom i Evropskom bankom za obnovu i razvoj, pokrenut je proces modernizacije za još 400 pružnih prelaza.
Dekan Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović je najavio da će fakultet ove godine biti domaćin najprestižnijeg skupa u oblasti železnice „Rail Belgrade 2023“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.