Počele grejne probe u Nišu, poskupljenje grejanja najverovatnije u januaru 1Foto. Gradska toplana Niš

Gradska toplana Niš započela je tople probe, a građani koji primete kvar ili drugi problem u isporuci toplotne energije trebalo bi da ih prijave na dežurne telefone, saopšteno je iz ovog javnog komunalnog preduzeća.

Ovogodišnja grejnja sezona počela je bez poskupljenja, ali se ono očekuje u januaru 2024. i biće treće u periodu od manje od godinu dana.
Tople probe započele su juče, 15. oktobra, kada formalno počinje grejna sezona, i u većini stanova radijatori su topli ili mlaki u jutarnjim i večernjim časovima.

U Gradskoj toplani očekuju da grejanje u punom kapacitetu počne 24. oktobra, jer se tada po aktuelnim vremenskim prognozama očekuje značajnije zahlađenje.

“Naravno, ovo mogu da promene neke eventualne smernice iz Vlade, ukoliko bude drugačija procena kada se sagleda celokupni energetski bilans zemlje, ali u ovom trenutku nema sličnih najava i indicija”, rekao je novinarima direktor Gradske toplane Predrag Milačić.

Milačić je kazao da ukoliko 1. novembra dođe do poskupljenja gasa, Nišlije će već od 1. januara varijabilni deo računa za grejanje plaćati za oko 10 odsto više, što će biti treće poskupljenje za godinu godinu dana.

“Gas utiče sa oko 89 odsto u ceni varijabilnog dela računa, a ako ulazni parametri- mazut, električna energija i ostalo, budu isti kao što su trenutno, onda bi varijabilni deo trebalo da poskupi oko devet odsto”, rekao je.

On je kazao da građani Niša sada za prosečan stan od oko 50 kvadrata za daljinsko grejanje plaćaju oko 60.000 dinara godišnje, što je “jedna od najnižih cena u Srbiji”.

Daljinsko grejanje u Nišu je, inače, u februaru ove godine poskupelo za sedam odsto, a ovog meseca za još 8, 42 odsto.

Na sistemu daljinskog grejanja u Nišu nalazi se 28.281 stambenih objekata i 2.110 objekata poslovnog prostora.

Kako prijaviti problem

Građani mogu prijaviti probleme koje primete tokom aktuelnih grejnih proba na broj telefona dežurne službe 018 42 39 188, kao i besplatnim pozivom na broj 0800 200 018.

Reklamacije na kvalitet grejanja mogu se prijaviti od sedam do 22 časa svakog dana, radnog dana i vikendom.

Za hitne intervencije, poput curenja na grejnim instalacijama, službe Gradske toplane dežurne su 24 sata.

 

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari