Počeli radovi na obilaznici oko Beograda 1Foto: Fonet/Zoran Mrđa

Na obilaznici oko Beograda danas su počeli radovi na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica, i na obe trake do Bubanj Potoka, u ukupnoj dužini od 19,5 kilometara.

Početku radova prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić i ambasadori Kine i Azerbejdžana Li Mančang i Eldar Hasanov.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija „Pauer konstrakšn korporejšn ov Čajna“, a podizvođač je azerbejdžanski „Azvirt“.

Vrednost radova je 207 miliona evra, pri čemu je 85 odsto sredstava obezbeđeno iz kredita kineske Eksim banke, a 15 procenata iz budžeta Srbije.

Predviđeno je da radovi budu završeni 20. jula 2021. godine.

Vučić je danas poručio da će se ponositi činjenicom da će u „njegovo vreme“ biti sagrađeno više kilometara autoputa nego u vreme Josipa Broza Tita „i svih njegovih naslednika“.

On je najavio da će „pre kraja godine“ biti završena 103 kilometra autoputa od Obrenovca do Čačka, što se „čekalo od 1945. godine naovamo“.

Istakao je da će do kraja godine biti završen autuput kroz Grdeličku klisuru prema Makedoniji, kao i krak od Niša ka bugarskoj granici, a sve to je finansirano uglavnom iz sopstvenih sredstava, zato što je „vođena pametna finansijska politika“.

Vučić je rekao da je, zbog te pametne politike, prosečna plata u Srbiji u maju bila 426 evra i da se očekuje da će pre kraja godine biti 470 evra, što je „ozbiljno više“ nego u svim državama u regionu, osim Crne Gore, čijem proseku se približavamo.

Govoreći o planu mreže autoputeva, on je naglasio da uskoro moraju da se završe „važni dogovori“ ministarstava saobraćaja i finansija za „Moravski koridor“ od Preljine do Pojata, kao i utvrdi način finaniranja autoputeva od Požege prema granicama sa Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom.

Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je navela podatak da je, otkako su pre nekoliko godina počeli da se intenzivno rade autoputevi kroz Srbiju, kroz zemlju prošlo 20 miliona automobila više.

Ona je konstatovala da je u ranijem periodu bilo mnogih koji su ograničavali razvoj Srbije i Beograda, pa je pomenula sankcije devedesetih i NATO agresiju, zbog čega je dobila posebnu pohvalu Vučića, koji je objasnio da je to zato što je po prvi put izgovorila reč „agresija“.

Ona je rekla da su krivci i oni koji su ranije „započinjali obilaznicu nekoliko puta, a nikad je nisu završili“.

Završićemo obilaznicu i na taj način doprineti razvoju Srbije. Svaki kilometar autoputa je pobeda rada nad neradom, pravde nad silom. Najkasnije početkom 2021. godine ova deonica mora biti gotova, obećala je Mihajlović.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić rekao je da je obilaznica „deo vizije“ i osnovni pravac razvoja grada, pored spuštanja na reke i izmeštanja industrijskih zona na obode.

Beograd će biti zdraviji, manje zagađen, sa manje buke. Popraviće se kvalitet života Beograđana, obećao je Radojičić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari