Radovi na rekonstrukciji drevne Golubačke tvrđave, koji počinju sa početkom stabilizovanja vremenskih prilika, trajaće tri godine a 6,5 miliona evra za ovu investiciju obezbeđuje Evropska unija. U prvoj fazi ovog projekta najpre će van tvrđave biti izmeštena saobraćajnica koja pripada Đerdapskoj magistrali duga oko 700 metara.

 Tek nakon toga krenuće rekonstrukcija zidina i svih deset kula na tvrđavi čija se visina kreće do 25 metara. Po završetku tih glavnih radova, u ovom kompleksu biće izgrađen amfiteatar sa 250 mesta, pristanište za kruzere, restorani – vidikovci i šetne i biciklističke staze .

U drugoj fazi biće podignut još jedan amfiteatar na prostoru starog kamenoloma koji će imati 3.000 mesta. Tu će se nalaziti i sportski tereni, bazeni, ribarsko selo, apartmani, ateljei za umetnike i marina za čamce, kažu u Opštinskoj upravi. U jednom delu tvrđave biće smešten i budući Muzej grada Golupca sa više od 100 arheoloških eksponata iskopanih na ovoj lokaciji. Planirano je da se svi radovi na rekonstrukciji završe u roku od tri godine. U avgustu 2013. godine osnovano je preduzeće „Tvrđava Golubački grad“ DOO, sa 80 odsto vlasništva države i 20 odsto vlasništva opštine Golubac. Preduzeće je osnovano radi upravljanja turističkim područjem „Tvrđava Golubački grad“, odnosno na preduzeće su preneta investitorska prava za realizaciju projekta „Revitalizacija tvrđave Golubački grad“.

Inače, danas ističe rok za podnošenje prijava na tender za izbor izvođača radova na revitalizaciji srednjovekovnog Golubačkog grada, koju finansira Evropska unija. Do petka će biti okončano i primanje prijava na tender za izbor nadzornog organa, koji će nadgledati radove na obnovi objekta i izgradnji infrastrukture. Raspisivanje i sprovođenje oba tendera u nadležnosti je Austrijske razvojne agencije – kažu u Opštinskoj upravi Golupca.

Kada je Golubačka tvrđava tačno podignuta i od strane koga, do danas nije poznato. Prvi put u istorijskim spisima pominje se u prvoj polovini 14. veka. U 20. veku, zbog gradnje Đerdapske magistrale, kroz nju su probijeni tuneli, zbog čega je uništena glavna kapija. Kameni delovi tvrđave ostali su solidno očuvani ali su drveni skoro u potpunosti propali. Sem parcijalnih radova, do sada na ovoj tvrđavi nisu sprovođene veće rekonstrukcije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari