Posle gotovo pola veka, poslednja je bila 1971. godine, uskoro sledi velika i sveobuhvatna rekonstrukcija i sanacija zgrade Gimnazije Smederevo.
Kako je za Podunavlje.info potvrdio direktor Aleksandar Marinković, radovi počinju posle praznika, a već od 9. januara učenici Gimnazije će pohađati nastavu u drugim školama. Vrednost radova je 168 miliona dinara sa PDV-om, odnosno oko milion i 400 hiljada evra, opredeljenih iz republičkog budžeta.
“Sama ideja je krenula od rekonstrukcije Svečane sale. Potom smo taj projekat proširivali, u saradnji sa lokalnom samoupravom i konkurisali kod Kancelarije za javna ulaganja. Projekat obuhvata: rekonstrukciju fasade, zamenu stolarije, instalacija, oštećenih podova, sređivanje krova, fiskulturne sale, svečane sale, učionica. Praktično, biće izvedeni svi spoljašnji i unutrašnji radovi. Investicija je značajna zato što će da poboljša i da omogući bolje uslove rada. Gimnazija je u poslednje dve-tri godine zaista teško funkcionisala, posebno tokom zimskog perioda. Škola je takva da je teško zagrejati je. Fasada je propala, stolarija dotrajala… Imali smo mnogo problema, tako da se nadam da će ovim radovima da bude omogućeno lakše funkcionisanje škole, kao i da ćemo stvoriti bolje uslove za đake. Posle rekonstrukcije, planiramo i da osavremenimo učionice i kabinete, kako bismo u svim učionicama omogućili multimedijalnu nastavu“, kaže Marinković.
Napominje i da se za grejanje do sada koristilo lož ulje, tako da će se zamenom kotla i prelaskom na pelet, dobiti jeftinije i kvalitetnije grejanje, značajno i u kontekstu zaštite životne sredine.
Sa izvođačem je utvrđena dinamika radova, koji počinju od 9. januara i najviše će trajati narednih deset meseci, ukupno oko 300 radnih dana. Cilj je bio da radovi krenu što ranije, kako bi postojala realna mogućnost da se svi radovi završe do 1. septembra i da se u novu školsku godinu krene uobičajeno što je najavio i izvođač radova.
Pošto je zgrada pod zaštitom Regionalnog zavoda za zaštitu spomenika kulture, radove će nadgledati nadzorni organ koji je određen za ovaj projekat, posebno za mašinske, elektro i građevinske radove.
Realan problem je organizacija nastave tokom perioda rekonstrukcije. Prvi i drugi razred, zato što ima po osam odeljenja, nastavu će obavljati u Tehničkoj školi, sedam odeljenja trećeg razreda biće na jednom spratu u Osnovnoj školi Sveti Sava, dok će četvrti razred biti u nekadašnjoj Ekonomskoj školi, sadašnjoj Tekstilno-tehnološkoj školi Despot Đurađ, u Godominu. Četvrta godina, najverovatnije, ova četiri meseca će ići na nastavu samo posle podne.
Prema Marinkovićevim rečima, objektivne teškoće može da izazove prevoz učenika, u smislu dodatnih troškova za učenike trećeg i četvrtog razreda. Škola će moći da pomogne roditeljima koji imaju najmanje dva učenika koji putuju i snosiće troškove jednog đaka, a postoji i Fondacija za siromašne đake u Gimnaziji, pa će u drugom polugodištu ponovo biti raspisan konkurs za pomoć siromašnim učenicima, upravo zbog ovih naknadnih troškova.
„Takođe, razgovarao sam sa lokalnom samoupravom i direktorom Laste u vezi sa prevozom učenika. Što se tiče škole u Godominu, dosta je dobar prevoz, posebno zbog Železare, jedino nam je malo problematično rešavanje prevoza do Svetog Save, zato što su i sadašnji polasci dosta opterećeni. Sa Lastom je dogovoren veći broj polazaka prema jednoj i drugoj školi, a pokušaćemo da realizujemo dogovor, preko lokalne samouprave, oko finansiranja troškova prevoza. Želja nam je da roditelji, praktično, nemaju nikakve troškove ovog dodatnog prevoza. Ima nekih ekonomski opravdanih razloga, a i ljudski, moralni razlozi nas upućuju da roditeljima smanjimo dodatne troškove. Imamo đake koji već putuju, pa je neophodno da ih autobus vrati od Svetog Save, kako bi odmah ‘hvatali’ drugi prevoz.“
Marinković objašnjava da su troškovi Gimnazije, tokom zimskog perioda, oko 140-150 hiljada dinara dnevno, odnosno oko 12-14 miliona dinara po grejnoj sezoni.
„Rekonstrukcijom Gimnazije smanjujemo troškove održavanja za najmanje šest miliona dinara. Ta sradstva ostaju u budžetu, pa mogu da se rešavaju urgentni problemi u drugim školama. Ako krenemo sa radovima kako je planirano, već od januara nećemo da trošimo budžetska sredstva za ovu namenu, oko šest miliona dinara, a za ukupnu organizaciju prevoza i za treću i za četvrtu godinu, do kraja godine, ne bi trebalo da se izdvoji više od milion i po dinara. To ne bi bio trošak, već ušteda i za lokalnu samoupravu od 3 do 4 miliona dinara, a sa druge strane, završava se jedan ogroman posao.“
Direktor je za Podunavlje.info izrazio nadu da će sve potrebne informacije u vezi sa prevozom učenika imati do kraja nedelje, dok će sve ostale – raspored nastave i kompletne organizacije rada, sa preciznim informacijama o rasporedu odeljenja po učionicama, rasporedu časova, položaju prostorija, autobuskom redu vožnje, rasporedu zvonjenja i drugo, biti objavljene na sajtu škole u četvrtak, 3. januara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.