Na osnovu inicijative direktora PD „TE – KO Kostolac“, Dragana Jovanovića, izvršene su određene kadrovske promene, između ostalog i na Površinskom kopu „Drmno“. Za direktora Površinskog kopa postavljen je Zoran Milošević. Poslove upravnika PK „Drmno“ obavljaće Zoran Stojićević, dosadašnji glavni inženjer, a za glavnog inženjera imenovan je Srđan Milošević, dosadašnji šef petog jalovinskog sistema.
Na njegovo mesto postavljen je Ivan Đorđević, dosadašnji šef smene. Odmah nakon kadrovskih promena na kopu „Drmno“ čiji je cilj osveženje i podmlađivanje rukovodećeg kadra, održano je nekoliko operativnih sastanaka na kojima su definisani glavni ciljevi organizacije i rada za ovu godinu.
– Bezbednost, zaštita i zdravlje radnika na radu, povećanje radne i tehnološke discipline, domaćinski odnos prema osnovnim sredstvima za rad, koja imaju izuzetno veliku materijalnu vrednost, a u cilju zaštite otkopno odlagališne mehanizacije koja je angažovana na Površinskom kopu „Drmno“, preduzimanje konkretnih mera u cilju sprečavanja havarijskih situacija i naravno – ostvarivanje proizvodnih zadataka i planova za ovu godinu, osnovni su ciljevi naše politike organizacije i rada na Površinskom kopu „Drmno“ – izjavio je direktor, Zoran Milošević.
– Na osnovu preliminarnih podataka o proizvodnji uglja i jalovine tokom maja, ocenjuje Milošević, savim je izvesno da ćemo na kraju ovog meseca ostvariti izuzetno veliki prebačaj na otkrivanju uglja od oko 40 procenata. Posmatrajući rezultate proizvodnje na otkrivci od početka godine može se konstatovati da je proizvodnja iznad plana za oko pet procenata. Kada je reč o iskopavanju uglja mogu reći da je proizvodnja stabilna, kontinuirana i u skladu sa potrebama rada i angažovanja termoenergetskih kapaciteta, koji nam u suštini diktiraju proizvodnju uglja na kopu „Drmno“. Želeo bih da istaknem i činjenicu da na kopu „Drmno“ imamo otkriveno oko četiri miliona tona uglja, odnosno milion tona više u odnosu na količine sa kojima smo ušli u zimski period. Kada je reč o aktuelnoj proizvodnoj problematici na kopu „Drmno“ u ovom trenutku najviše problema imamo sa pomoćnom mehanizacijom. Mi smo na jednom od operativnih sastanaka definisali optimalne potrebe za pomoćnom mehanizacijom kako bi jedan ovako veliki kop mnogao da funkcioniše. Konstatovano je da pomoćna mehanizacija ne može da odgovori proizvodnim zahtevima zbog smanjene pogonske spremnosti, jer nisu realizovana javne nabavke koje se odnose na kupovinu potrebnih rezervnih delova, ali moram reći da nedostaju i rukovaoci. U ovom trenutku ne vidim izlaz iz ove situacije osim angažovanjem dodatnih mašina. I dalje nam odvodnjavanje predstavlja veliki problem. Kao što je svima poznato, nama je potrebno da imamo najmanje dve linije bunara za predodvodnjavanje i to dve godine u radu ispred fronta rudarskih radova. Mi to nemamo. Posledice se osećaju i odražavaju na rad otkopne mehanizacije gotovo na svim jalovinskim sistemima, ali javljaju se i problemi, u smislu nestabilnosti i na odlagalištima drugog i petog jalovinskog sistema u pogledu nestabilnosti tla na kome se nalaze odlagališne mašine.
– Za nas je veoma značajno što ćemo na raspolaganju još ove godine imati novu pogonsku stanicu koja je u fazi montaže. Pored nje u toku je i montaža novog „S voza 1800“. Što se tiče remontnih aktivnosti one su započele sa malim zakašnjenjem. Remont četvrtog jalovinskog sistema započeo je 20. maja i trajaće do 10. juna. Obim remontnih aktivnosti na ovom sistemu uslovljen je zalihama rezervnih delova koji su nam na raspolaganju. Remont izvode zaposleni „PRIM“-a na bageru 1300 i odlagaču 5500, a elektro-mašinske službe kopa „Drmno“ na transportnim trensporterima i elektro opremi, rekao nam je Milošević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.