Dvoje putnika je poginulo, a osam ih je povređeno u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila juče ujutro oko pet časova na autoputu Zagreb-Beograd kod Nove Gradiške. Autobus beogradskog autoprevoznika Lasta, na relaciji Split – Beograd udario je u zaštitnu ogradu na autoputu, nakon čega se zapalio rezervoar sa gorivom, a vozilo je potpuno izgorelo.

Dvoje putnika je poginulo, a osam ih je povređeno u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila juče ujutro oko pet časova na autoputu Zagreb-Beograd kod Nove Gradiške. Autobus beogradskog autoprevoznika Lasta, na relaciji Split – Beograd udario je u zaštitnu ogradu na autoputu, nakon čega se zapalio rezervoar sa gorivom, a vozilo je potpuno izgorelo. Poginuli su Jelena Berdon (1992) iz Beograda i Miroslav Veljković (1932) iz Niša. U bolnicu je, odmah posle nesreće, primljeno šest državljana Srbije i po jedan državljanin Hrvatske i Švajcarske.

Slična nesreća u avgustu prošle godine

Beograd – U sličnoj nesreći prošle godine, 10. avgusta, kada se autobus sa putnicima iz Srbije prevrnuo na autoputu kod Karlovca, dve putnice su poginule na licu mesta, a 43 osobe su povređene, od toga 13 ih je imalo teške, a pet lakše povrede. U autobusu su bila 44 putnika, dva vozača i domaćica puta. Jedna od povređenih, Zdravka Nedeljković, preminula je šest dana kasnije u niškom kliničkom centru, zbog teške povrede slezine, koja nije primećena u bolnici u Karlovcu. Članovi porodice su bili ogorčeni zbog načina na koji je Srbija reagovala, jer su teško povređenu morali sami, privatnim automobilom da prevezu od Karlovca do Niša. Lekari u karlovačkoj bolnici ocenili su prethodno da Zdravka nije životno ugrožena i da može da putuje. Vozač tog autobusa Duško Olivari je na prvoj sudskoj raspravi u februaru ove godine kazao da se smatra krivim i da je verovatno zadremao, te je kroz plač izrazio saučešće obiteljima poginulih i svim povređenim putnicima. Poslednja sudska rasprava OIIVARIJU 26. maja je otkazana, jer se optuženi nije pojavio zbog psihijatrijskog postraumatskog lečenja. On je optužen da je upravljajući autobusom sa 46 putnika na mestu ograničenja brzine od 40 kilometara na sat, u trenutku nesreće vozio najmanje dvostruko brže od dopuštenog, zbog čega se autobus prevrnuo.

Viktorija Vujčević (40), koja je zadobila teške opekotine na 40 odsto kože, prebačena je na Traumatološku kliniku u Zagrebu, dok su Radojka Stevančević i Jasmina Šuput zbog lakših opekotina i oštećenja disajnih organa zadržane na intenzivnoj nezi bolnice u Gradiški.
– Sledi podnošenje krivične prijave protiv vozača autobusa autoprevoznika Lasta, zbog krivičnog dela izazivanja saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom – rekla je za Danas Kata Nujić, portparolka policijske uprave Brodsko – posavske županije, navodeći da je vozač priveden. Istražni sudija brodsko-posavskog Županijskog suda odlučiće o tome hoće li vozač biti zadržan u pritvoru, ili će biti pušten da se brani sa slobode.
U gašenju vatre i spasavanju putnika učestvovale su dve ekipe novogradiških vatrogasaca. Nepovređeni i lakše povređeni putnici prevezeni su drugim Lastinim autobusom u Beograd. Putnici kojima su u nesreći uništeni dokumenti u dogovoru s nadležnim državnim organima Hrvatske pušteni su da se vrate u Beograd. Konzul Srbije u Zagrebu Davor Trkulja rekao je da su se te osobe uputile u Srbiju odmah nakon dozvole istražnog sudije.
Putnici svedoče da je autobus najpre udario u zaštitnu ogradu, a potom se zapalio i u potpunosti izgoreo.
Kako je u izjavi za Danas rekao Velibor Sovrović, generalni direktor Laste, nakon ukazane pomoći u bolnicama su zadržana samo tri putnika i vozač koji ima opekotine obe ruke. Sovrović je dodao da je možda reč o tehničkom kvaru, a najverovatnije je pukla jedna od guma. Takođe, on nije isključio ni ljudski faktor.
Direktor saobraćaja Laste Vladimir Vinš potvrdio je priču putnika da se vozilo zapalilo tek nakon što je pukla guma i autobus udario u branik . Zbog tog udarca prvo se zapalio rezervoar autobusa, a zatim je vozilo u potpunosti izgorelo. Vinš je pohvalio reakciju vozača koji je uspeo da spreči prevrtanje autobusa na desni bok i tako omogući da većina putnika napusti zapaljeno vozilo. Inače, izgoreli autobus je marke „daf berkhol“, proizveden je 2004. godine i do nesreće je prešao oko 580 hiljada kilometara, što je za ovakve drumske krstarice relativno malo.
Lastin mini-autobus sa dvadesetak nepovređenih i lakše povređenih putnika stigao je juče oko 17 časova na beogradsku stanicu. U bolnici u Gradiški zadržan je vozač Igor Janković koji ima opekotine trećeg i četvrtog stepena, a drugi vozač Vladimir Kandić i nekolicina putnika su se vratili bez ikakvih povreda. U autobusu je bilo i državljana SAD i Kanade.
– Osetio sam jak udar, a plamen je odmah buknuo. Samo smo nekoliko putnika i ja bili budni, dok su ostali spavali. Češali smo se stotinak metara o ogradu, a kada smo se zaustavili, neki momci su razvalili prednja vrata da izađemo. Iskakali smo i kroz otvore na podu. Na nesreću, nastradali su bili na sredini autobusa i nisu uspeli da izađu – priča Branko Budimir, jedan od putnika.
On naglašava da je hitna pomoć stigla za nekoliko minuta, dok je vatrogascima trebalo oko pola sata. On dodaje da su se na graničnom prelazu zadržali dok je došao konzul, ali i da je bilo problema sa državljankom SAD kojoj je čak traženo 70 evra da bi bez dokumenata prešla u Srbiju.
– Za nesreću sam saznala preko televizije, jer je snimila moju rođaku pa sam znala da je dobro. Trebalo je, međutim da snime i ostale putnike da olakšaju svim porodicama – kaže naša sugrađanka koja je u Beogradu čekala svoju rođaku Nedu Lukić.
Najpotresnija slika na glavnoj Lastinoj stanici bio je razgovor majke nastradale Jelene i njenog supruga. Majka je kroz suze objašnjavala da je plamen odjednom krenuo i da je istrčala iz autobusa, kao i da je mislila da je njena ćerka pre nje izašla napolje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari