Ministar prosvete i nauke Žarko Obradović predstavio je juče rezultate uvođenja inkluzije u obrazovni sistem Srbije na zasedanju Izvršnog odbora Unicefa u Njujorku. Osim Srbije, Jermenija i Crna Gora su prepoznate kao zemlje u kojima je politika inkluzivnog obrazovanja donela pozitivne promene u životima dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.


Obradović je na skupu govorio o inovacijama kao što su nacionalni okvir za praćenje napretka u smanjenju nejednakosti u obrazovanju i mreži podrške inkluzivnom obrazovanju u kojoj zajedno rade Vlada Srbije i više od 50 organizacija civilnog društva. Obučeno je oko 15.000 nastavnika, što je petina ukupnog nastavnog kadra u Srbiji, a trećina osnovnih škola u našoj zemlji je povećala upis dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom u prvi razred u 2010. godini.

Značaj ove teme potvrđuje i odluka de se u septembru o njoj razgovara i na Generalnoj skupštini UN.

U Svetskom izveštaju o invaliditetu iz 2011. godine procenjeno je da deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom čine 5,1 odsto stanovništva. To znači oko 93 miliona dece u svetu i oko 5,1 milion u Centralnoj i Istočnoj Evropi i Centralnoj Aziji. Postojeća nacionalna statistika u regionu ozbiljno potcenjuju razmere ovog problema. Deca su i dalje nevidljiva, bilo da su potpuno isključena iz obrazovanja, izolovana unutar redovnih škola ili se njih oko 600.000 nalazi u ustanovama.

Na sastanku je predstavljen i dokument Unicefa „Pravo dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom na obrazovanje“, u kome se detaljno govori kako inkluzivno obrazovanje promoviše toleranciju i ravnopravno učešće u društvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari