Od stupanja na snagu Zakona o javnoj svojini, 6. oktobra, Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa dostavila je zahteve republičkim organima za 1.100 objekata nepokretnosti koje, prema proceni vojvođanske administracije, pripadaju Autonomnoj pokrajini Vojvodini.


– Od toga jedan broj njih, oko 300, već u ovom času nije sporan, a 100 zahteva je kompletirano i obrađeno i oni su dostavljeni na adrese tri nadležne institucije. Pored toga, za oko 800 projekata čija vrednost iznosi blizu 14 milijardi dinara, koji su finansirani iz sredstava Fonda za kapitalna ulaganja, radi se na kompletiranju odgovarajuće dokumentacije – navodi direktor Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa Marko Radosavljević.

Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa ima zadatak da evidentira nepokretnu imovinu i da od tri republičke institucije – Direkcije za imovinu, Direkcije za restituciju i Republičkog geodetskog zavoda – obezbedi saglasnost. Uprava je formirala poseban sektor za imovinu koji je evidentira i prikuplja dokumentaciju neophodnu za podnošenje zahteva za upis prava javne svojine.

Prema rečima direktora Uprave Marka Radosavljevića, ograničavajući faktor za bržu realizaciju Zakona o javnoj svojini, jeste činjenica da još nisu doneta podzakonska akta kojima se bliže uređuje postupak, obrasci i neka druga pitanja koja su od značaja za donošenje odgovarajućih odluka, za šta je Zakonom predviđen rok od šest meseci.

Informacija o aktuelnim pitanjima u vezi sa sprovođenjem Zakona o javnoj svojini u AP Vojvodini, prezentovana je na sednici Vladi Vojvodine, gde je ocenjeno da se radi o jednom izuzetno kompleksnom i važnom poslu, jer se na taj način faktički obavlja inventarisanje sveukupne imovine, koja se upisuje u javne knjige, zbog čega je zakonodavac i propisao rok od 10 godina.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari