Pokret “Kada budeš bila spremna” nije reklamna kampanja, već je nastao spontano, kako bi se žrtvama seksualnog nasilja pružila podrška i dao odgovor na pitanje koje jedan deo javnosti postavlja žrtvama: „zašto nisu rekle ranije?“
#KadBudesBilaSpremna pokret je nastao podstaknut željom da ohrabre žrtve da podele svoje priče isključivo kada budu spremne i poruče im da za vreme koje im je potrebno ne treba nikom da se pravdaju.
“Srbija jeste tradicionalna zemlja, ali često neguje konzervativne vrednosti. Takođe, po pitanju seksualnog nasilja, nažalost, nismo edukovani i ne govorimo otvoreno i često. Zato ne iznenađuje činjenica da se u javnosti, nakon hrabrih iskaza žena, pojave rečenice „Pa zašto ranije nisi rekla?“ ili „Zašto baš sad?“ Iako su neki ljudi ovo pitanje upotrebili kao oružje za nipodaštavanje žrtava i temelj za nepoverenje, veliki broj je postavio pitanje iz istinskog nerazumevanja problema.”, kaže Stefan Gajić, art direktor u DIRECT MEDIA United Solutions.
Iako je situacija složena i često deluje konfuzno i komplikovano, odgovor zbog čega žrtve nisu istupile ranije je, prema zvaničnim obrazloženjima terapeuta koji se bave žrtvama seksualnog nasilja, vrlo jednostavan – vreme.
Da bi žrtve javno progovorile o problemu, moraju da budu spremne, a za svaku žrtvu to je individualno.
„Upravo smo ovo hteli da prikažemo. U saradnji sa Alma Quattro kreirali smo poruku koja ilustruje vreme i podiže svest o tome koliko je ono važno žrtvama seksualnog, ali i drugog nasilja“, navode oni.
„Da bi se cela poruka „Kad budeš bila spremna“ ispisala potrebno je vreme. Slogan se pojavio kada je bio spreman, baš kao što je i žrtva istupila kada je bila spremna”, poručuju iz Direct Medije.
Dodatnu vrednost pokretu je dala i Jana Oršolić dizajnom jedinstvene tipografije. Jana je vizuelni umetnik i ujedno jedna od najglasnijih kada je ovako osetljiva tema u pitanju.
U DIRECT MEDIA United Solutions kažu da su i muškarci žrtve seksualnog nasilja i da svakako jedna ovakva poruka treba da bude upućena i njima, te da svaka priča zaslužuje pažnju i unikatna je sama po sebi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.